Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Tvätta sminkborstar.

Av pohoiyi - 16 april 2013 19:45

Nu i lördags gjorde jag en testsminkning inför ett bröllop som kommer att äga rum i Maj. Det var vårt andra test och andra gången gilts! Bruden har nu valt sin makeup-look. Om jag får tillåtelse så kanske jag kan lägga upp lite bilder på bröllopet där ni kan få se en liten skymt av henne.  ;)

(Lovar inget dock.)


Jag har sagt det tidigare, men jag kan inte låta bli att säga det igen. Det är ju så hedrande att bli tillfrågad att sminka någon på en så viktig dag. Och det är ju så roligt!


     

Dessa var dem jag använde och rengjorde i lördags. (Kan kanske göra en liten recension om de sminkborstarna jag har, om ni som läser är intresserade.) :)


Efter en sminkning är det dags för att tvätta borstarna. För en del är det kanske tråkigt att stå och tvätta sminkborstarna, en efter en. Jag tycker emellertid att det oerhört avkopplande. Ja, ni "hörde" rätt! :D

Sedan är det ju skönt att ha dem rena till nästa jobb!



Vid tangenterna / Denise



__________________________________________________________________________________________________





 
 
Nessies Simsblogg

Nessies Simsblogg

16 april 2013 20:49

Vilken fin blogg och vad kul att sminka på ett bröllop! Jag har själv varit bröllopsfotograf och tyckte det var himla kul :)

http://nessiessims.bloggplatsen.se

pohoiyi

17 april 2013 12:43

Hej Nessie! Åh, tack det var snällt sagt. :)

Ja, jag är oerhört lyckligt lottad att få syssla med det. Jag tycker att det är så roligt med smink så jag gör det så ofta jag bara kan. :D

Vad roligt för dig! Jobbar du fortfarande som fotograf?

 
Nessies Simsblogg

Nessies Simsblogg

20 april 2013 21:49

Hej, nej det gör jag inte, men det var ett kul extraknäck ett tag :) Kände dock inte att det var något för mig i längden, då det kan vara ganska stressigt, speciellt på ett bröllop. Men annars var det kul :) Hur länge har du hållit på med smink oså? Kram! ^_^

http://nessiessims.bloggplatsen.se

 
pohoiyi

pohoiyi

27 april 2013 20:04

Okej! Det är alltid bra att ha lite olika sysslor. Jag har alltid varit intresserad av smink och kläder. Det är först 2-3 år sen som jag har tagit det mer på allvar. Började sminka andra för ca 2 år sen. :D

http://pohoiyi.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards