Alla inlägg den 20 april 2013

Av pohoiyi - 20 april 2013 22:25

Imorgon bär det äntligen åt Litauen! Tiden har gått så fort. När det var bestämt att jag skulle åka med jobbet till Litauen för att besöka ett barnhem, var det fortfarande täckt av snö ute. Men nu ha vårsolen kommit och dagen är här. Jag är både nervös och längtansfull. Nervös för att jag inte vet vad som komma skall. Så många tankar och föreställningar jag har i huvudet just nu. "Kommer jag att bli känslosam av att få se många miserabla barn där. Hur kommer de att se ut? Kommer jag att bidra med något genom att vara där? Kommer jag att kunna göra mig någorlunda hemmastadd de dagarna jag är där?" (Jag vet, så bortskämd jag låter nu.) Längtansfull, för att jag har velat åka till ett barnhem eller ett kvinnocenter sen jag var ganska så liten. Därför kommer en av mina drömmar att gå i uppfyllelse snart. 


 

Detta är packning för en vecka. Ganska så lite för att vara mig. :D


Alla vi som ska dit ska ta med oss saker som vi kan skänka bort. Jag har valt att köpa en del saker som sanitetsgrejer, hygienprodukter, godis, kakor, etc för att ge till barnen. Jag har även packat ner lite nagellack och en hårfön som jag inte längre använder för att ge bort. Detta är ännu en sak jag grubblar över. "Kommer barnen att uppskatta dessa saker. Kommer det att räcka till alla? (Vi vet inte exakt hur många det är som bor på barnhemmet.) Och hoppas att sakerna är till god användning för dem."


 

I denna kasse ligger saker som ska skänkas bort.



En sak vet jag säkert, och det är att det kommer att vara lärorikt och att jag kommer att bära med mig minnet av barnen i många år framåt.



Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards