Alla inlägg under april 2013

Av pohoiyi - 12 april 2013 20:45

För ca en månad sedan blev jag tillfrågad att göra en festmakeup på en tjej inför, uppenbarligen, en fest som hon skulle gå på. Jag tycker att det är jätteroligt att man tar sig tid och unna sig själv lite gott ibland efter en hel veckas hårt slit på jobbet. För det förtjänar vi väl? Något så lite som att göra sig fin kan göra så mycket i en tillvaro fylld av rutiner. Det tror jag gäller både för tjejer och killar. 


 

Här sitter jag i myskläder och sminkar henne. Inte så fina kläder hade jag inte men smink hade jag på mig. ;)


Tjejen ifråga önskade att ha en enkel look. En look som jag skulle vilja kalla för "the English Rose" med mycket rosa färg och skimrigt. Det är en ganska "enkel" look men dock så fin. Jag vet att man inte ska ge sig själv en massa beröm vilket jag automatiskt gör om jag berättar för er att hon var fin. Men hon var det. Hon såg söt ut på ett vuxet sätt, "if that makes sense"? Man behöver ju inte måla på sig en massa (Även om det också kan vara fint.) bara för att man ska gå ut. :D


Hon blev nöjd och då blev jag också nöjd. :)



Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 9 april 2013 22:15

Min älskade plattång har nu officiellt kolat vippen! Jag vet inte om ni kan se det på bilden men den är ganska liten. Och jag köpte den just för att den såg liten och smidig ut, och kanske lite för att den var rosa. :D


 


Den inhandlades för 99kr på Media Markt, ungefär 2 år sen. Att den går sönder efter 2 år är ju inte bra alls med tanke på att det kommer från ett välkänt märke, OBH Nordica. 


Praktiskt taget har jag kunnat göra ALLT med den. Platta håret och göra olika slags lockar med den. På det sättet har det verkligen varit värt pengarna. Den är verkligen "multi-purpose" så därför har jag inte behövt ta med mig flera olika tänger när jag är ute och reser. Med det sagt är det verkligen synd att den inte fungerar längre. 


Nu har jag köpt en ny, dyrare, även den är från OBH Nordica men i Björn Axén serie. Straight & Curl heter den. Formen ser inte likdan ut som min förra plattång så nu får jag lära mig på nytt hur man ska framförallt locka håret med plattången. Den här ser väldigt exklusiv ut och man får med sig en DVD där grundarna bakom Björn Axén visar hur man använder plattången. Samt får man med sig en värmetålig väska att ha plattången i. Förhoppningsvis är denna bättre och håller längre!


Straight & Curl från Björn Axén (OBH Nordica), 489kr på Siba.




Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 9 april 2013 18:15

Att få i uppgift att göra en tjej vacker på hennes viktigaste dag är minst sagt väldigt hedrande. Jag var med den blivande bruden hela tiden; från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Varken hon, hennes entourage eller jag fick tillräckligt med sömn natten innan. Men denna sömnlösa natt hade ingen som helst påverkan på oss när den viktiga dagen kom. Alla var fulla av energi och glädje. 


 

Ungefär klockan 8 på morgonen lade jag makeupen på henne. Hon valde en sotig look i lila färg. Vi använde självklart fina lösogönfransar som förlängde hennes fransar och som gjorde att eyelinern intensifierades. Dock såg det fortfarande väldigt naturligt ut.

 

 

Och det tog ungefär 1-1,5h. 


Bruden var mycket vacker (Jag säger det inte enbart för att jag gjorde makeupen.) i hennes vita välbroderade klänning. Hennes hår var förtjusande i en halvuppsättning med en liten tiara längre fram och pärlor och en vit skir slöja där bak. Sminket var som pricken över i:et. Man visste att hon hade smink på sig, men man kunde inte riktigt säga vad hon hade på sig.


 

Här var vi snart färdiga och var nästan på väg ut till bilen.



Jag trodde aldrig att jag skulle bli så berörd endast av att titta på en tjej i hennes bröllopsklänning av den enkla anledningen att jag tycker att man ska vara glad och inte gråta på ett bröllop. Å andra sidan, så kan man ju faktiskt få glädjetårar. Det är något nästan heligt med bruden och hennes vita klänning. Skymten av henne gav mig en underbart läskigt härlig känsla i hela kroppen! :D


Under dagen behövde jag endast "touch up" brudens makeup en gång med lite puder. Annars höll sminket hela dagen, vilket jag var mycket glad för.


Dagen blev lyckad. Alla var glada, särskilt brudparet!


Vid tangenterna / Denise ;)

__________________________________________________________________________________________________

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards