Alla inlägg den 1 maj 2013

Av pohoiyi - 1 maj 2013 16:13

Hej hej!


Tänkte berätta lite om min första upplevelse hos en riktigt nagelsalong. Jag var i Hong Kong i somras och gick då förbi den här nagelsalongen och tänkte att det vore kul att testa. Så jag tittade in och hade tur för de var nästan helt fullbokade. Jag tyckte att det var jätteroligt. I och för sig tycker jag alltid det är kul att bli ompysslad. :D Minst lika roligt att gå och klippa sig tycker jag. (Men det är en annan historia. hihi)


 

Här satt hon och filade mina naglar. Så trevligt och avkopplande det var att sita där! Gud, vad långt hår jag hade! :D


Det var lite svårt med kommunikationen då det inte riktigt funkade med engelskan och jag kan ju inte kinesiska precis. Det var mycket pekande, men till slut gick det och jag fick en jättetrevlig tjej. Jag valde att ha "gelenaglar" så att de skulle hålla längre. Först blev jag jättenöjd för naglarna var jättefina men tyvärr så höll de inte så länge som de hade utlovat. Nagellacket började lossna redan efter 2-3 dar. Och mina naglar blev jättetunna och flikiga. Jag blev först lite rädd men de återgick till sitt normala skick igen efter nån vecka. Det kostade bara 300-400kr, så det var inte så farligt. Men jag blev besviken. Undrar hur det är här i Sverige, för jag har aldrig gjort det här.


Här stod jag precis utanför nagelsalongen och var så glad och nöjd med resultatet.

  


Har ni gjort naglar på någon salong här i Sverige? Blev ni nöjda?



Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards