Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Bröllopsyra!

Av pohoiyi - 16 maj 2013 21:00

Hej hej!



De senaste veckorna har minst sagt varit hektiska! Inte nog med att det har varit mycket på jobbet så har jag så passande nog sett till så att jag har haft det fullt upp på fritiden också. Smart eller osmart? Äsch, vad spelar det för roll. Har ju haft det helt fantastiskt roligt! :D


 

Eftersom vi hade testat ut smink allaredan tog jag bara med mig det jag behövde.


Jag vill berätta om ett sminkjobb jag gjorde nu i helgen på en brud. Har skrivit om detta i något tidigare inlägg. Bruden och jag träffades 2 gånger innan bröllopet för att testa ut smink vad gäller färg och makeup-look. Och detta var i mars-april. (Tiden går så himla fort!) Jag har längtat så till detta jobb och så var dagen här.


Kvällen innan kände jag väl av mina nerver men det var inte så att jag var supernervös. Har ju gjort det här förut och dessutom så har jag test-sminkat bruden 2 gånger tidigare, så jag visste ju vad jag skulle göra. Det som oroade mig mest var om sminket skulle hålla. Jag återkommer till detta senare. 


           

Office hemma hos bruden.



Det var ett traditionellt vietnamesiskt bröllop. På ett sådant bröllop börjar man alltid med en ceremoni tidigt på morgonen. På ceremonin är det oftast brudens och brudgummens familjer som närvarar. Ibland kan även släktingar delta. 


       

Här var jag nästan färdig. Och nu började nära & kära att komma för att närvara vid ceremonin som ägde rum hemma hos bruden.


Ceremonin ägde rum vid 8-tiden på morgonen. Vilket betyder att hår och smink måste vara klart innan dess. Jag vaknade 3.30 för att åka hem till bruden. Jag började sminka henne vid 4.30 och blev färdig vid 6-tiden. Sedan skildes vi åt och hon skulle till frisören, och jag åkte hem.


 

Här var även jag uppiffad. "Pudrade" brudens "näsa".



 

Rättade till ögonskuggan lite.



Senare fick jag veta att en och en annan tår hade fällts. :) Så jag anlände till själva bröllopsfesten lite tidigare för att piffa upp sminket. Först var jag så insnöad i min uppgift att jag inte lade märke till nåt annat än bruden. Men sedan såg jag hur fint det var inne i festlokalen. Det går inte att beskriva med ord, så ni får själva betrakta lokalen på bilden nedanför. :)


 

Jag vet inte om bilderna som jag har tagit med min mobilkamera gör lokalen rättvisa. 


 

Visst är det fint?! :D



Ni undrar säkert hur maten var? Ja, det var mycket mat. Många olika rätter och kocken gjorde ett bra jobb med uppläggningen. Det såg aptitretligt ut. Det såg gott ut och det var DELISH!


       

Jag tog tyvärr inte bild på alla rätter. Det var ungefär 8 olika rätter med olika slags tillbehör.


Sminket höll förvånansvärt bra så det är jag glad för. Både bruden och brudgummen var nöjda med brudens look och då kan jag med gott samvete säga att jag också var det. "Hon är så vacker", sa brudgummen med handen på hjärtat när festen var över och gästerna hade åkt hem. Och jag bara: "Naaaaaaawwww". :D


 

Så fint!





Jag visste inte att det fanns en manlig version av Hello Kitty! :D Vad heter han då tros?  


Jag vill önska det nygifta paret ett fortsatt lyckligt liv i många många år framåt! Ett stort tack till dem för att jag får använda bilderna. Och TACK för att jag fick vara med på en så fin och viktig dag i era liv!


Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards