Alla inlägg den 19 maj 2013

Av pohoiyi - 19 maj 2013 15:00

Hejs svejs!



Hoppas ni hunnit njuta av det fina vädret som var igår och i fredags. Här i Växjö var det i alla fall helt underbart väder, 25-28 grader! Freakin' sommarväder! Tyvärr så regnar det här idag men det är faktiskt rätt mysigt att sitta inne och skriva i sånt här väder, vilket jag gör just nu. :D


Vill dela med mig av det jag tycker om smink och skönhet, tänkte jag. Det kan ibland kännas väldigt ytligt att säga att man tycker om att arbeta med smink och att det är ens passion. Med detta inlägg hoppas jag att ni kan få en bättre förståelse för hur jag känner om just det.


Det är inte lätt att inte bli påverkad av alla vackra fotomodeller och skådespelare man får se i olika slags medier, men ju fler människor jag jobbat med desto mer förstår jag att alla har sina säregna drag som är unika och vackra i sig och som ingen annan har. Alla är duktiga på nånting, därför är alla också fina på sitt sätt. 


Det är viktigt att betona att det bara är smink och tanken är att man ska framhäva de fina dragen hos varje person. Därför handlar det inte om att man på nåt sätt ska maskera eller ändra utseendet på någon. Det är det jag tycker är roligt och brinner för. Det låter kanske klyschigt men jag tror nog att alla blir glada av att kunna göra nån annan glad och lycklig.


Precis som att man kanske vill ha en T-shirt på sig istället för en skjorta ibland så kan man ibland vilja ha lite rödare läppar vid nåt tillfälle, beroende på vad man känner för. Alla gillar inte det, men om man tycker om det så: "Varför inte?".


Damen jag sminkade här blev riktigt glad över resultatet. :D  


Ps. Har ni hört talas om Zoeva brushes (sminkborstar)? Snart kommer jag med en recension om dem! Ds.



Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Skapa flashcards