Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Foundation är viktig!

Av pohoiyi - 23 maj 2013 19:30

Hejs svejs!


Är verkligen på G nu med bloggandet. Tack så mycket för att ni besöker min blogg! Det är ju det som motivera mig till att fortsätta.   


Som tidigare nämnt i nåt inlägg så har jag väldigt känslig hy och därför har det varit väldigt svårt för mig att hitta sminkprodukter som passar. Jag har lagt ner väldigt mycket tid och pengar på smink just för den anledningen. Nu har jag kommit en bit på vägen och hittat några produkter som funkar bra. Bland annat en foundation som jag har använt i snart ett år. Och det är den jag tänkte recensera på.


Lancome Teint Idole Ultra 24h har varit min räddare det senaste året. Den sitter bra och håller länge. Man väljer själv hur mycket täckning man vill ha genom att ta lite mindre eller mer av produkten. Bra! Problemet som oftast uppstår med foundation med lång hållbarhet är att man kan se "kakig", och matt och platt ut. Men det blir man inte med denna. Istället får man en len och jämn hy, vilket är helt avgörande för att det ska bli en fin sminkning. I Lancomes produktbeskrivning står det att det ska hålla i 24h. Det vet jag inte om den gör. Brukar ni ha smink på er så länge? Inte jag i alla fall. I 8-10h kan jag säga att den håller på mig. Dock måste jag ju pudra mig under dan.



 

Usch, vilka beniga fingrar. :(


Fördelar:


Lång hållbarhet.

Huden ser jämnare och lenare ut.

Dryg.


Nackdelar:


Dyr. Ca 400-500kr. (Dock tycker jag att det är värt det.)

Parfymerat. (Konstigt nog så har inte min hy reagerat på doften.)



Lancome Teint Idole Ultra 24h: DENISE-APPROVED   

 

 


Hoppas ni tyckte det var intressant!


Vid tangenterna / Denise ;)


Ps. Har äntligen fått hem Zoeva-sminkborstar! Ska testa att använda dem lite innan jag recensera dem. Ds.


__________________________________________________________________________________________________



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards