Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Sommar "bronzed" makeup look 2013

Av pohoiyi - 25 maj 2013 18:30

Hej allihopa!


Hoppas ni har en underbar helg! Superblåsigt här i Växjö men solen skiner, så det får vi vara glada för. Vad har ni för er idag/ikväll? Om ni ska ut nånstans och vet inte riktigt vad ni ska ha för smink, kika gärna nedanför om denna makeup look är något för er. :D


Vad sägs om en somrig "bronzed" makeup look?! Jag tycker att det är så fint att ha skimriga brun-, guld- och koppartoner på sommaren. Helst ska man ju ha fått lite färg också, men den här vintern har varit så lång så det har varit svårt med det på den fronten. Ingen panik, det finns ju solpuder! Woop woop! :D


 


Jag använde:

1. En brunskimrig krämögonskugga som bas för att det inte ska sätta sig i vecken.

2. Sedan lade jag på en mörkbrun matt färg på ytterkanten och in mot mitten utav ögonen. Suddade tills det såg sotigt ut.

3. Använde en mörkbrun krämeyeliner.

4. Jag använde samma färger på nedre franskant och suddade det tills det såg sotigt ut.


 


Kindbena definierade jag med lite bronzer/solpuder, på kinderna hade jag en ljusrosa rouge och till detta hade jag röda läppar. I regel ska man inte ha en alltför stark färg på läpparna om man har utmärkande ögonsminkning, men ingen regel är utan undantag. För jag kan tycka att det kan vara ritkigt fint att framhäva alla de fina dragen man har på samma gång! ;)


Denna look och de färgerna jag använde här passar till alla ögonfärger, särskilt blåa ögon. Brun färg framhäver blåa ögon väldigt väl. Även om det är en kraftfull look så är den ändå en klassiker och därför vågar jag säga att den hade passat vid alla tillfällen t ex bal, student, bröllop, fest, ja you name it! Man kan byta ut färgen på läpparna om man vill ha en lite mer naturlig look.

(Är lite blyg för att visa hela ansiktet.    

Kan göra det en dag om ni läsare skriver till mig och vill att jag gör det.)


Sminkprodukter: Smashbox Limitless 15 Hour Wear Cream Shadow Icon, Nordstroms Eyeshadow palette, Mac Woodwinked, Bobbi Brown Long-Wear Eyeliner Sepa Ink, Maybelline Falsies Mascara Waterproof.


Hoppas ni gillade det!


Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards