Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Face Stockholm sminkborstar - Hit or Miss?

Av pohoiyi - 26 maj 2013 12:00

Först och främst vill jag återigen tacka er läsare, som besöker min blogg. Det gör mig så glad varje gång jag ser att det är någon som besökt sidan! Jag är inte tillräckligt datakunnig så jag kan inte spåra upp vilka ni är, så oroa er inte! Det är bara till att klicka på! Jag blir bara glad.   


Och så tillbaka till det jag tänkte skriva om i detta inlägg, nämligen en recension på Face Stockholms sminkborste. Jag har 3st, tror jag. Men ska börja med den ena. Den heter Face Stockholm Blender Brush #39. Det är en sminkborste man sudda ögonskuggor med så att färgen blandas ut mer och smälter in bättre. För att få en mjukare linje.  


 

Jag köpte den för ca 2-3 år sen och minns inte exakt hur mycket den kostade. Men är helt säker på att den kostade över 200kr. På deras hemsida står det 29 dollar. (Face Stockholms sminkborstar är rätt dyra, vissa är bra andra är inte det.)



Jag tycker att bra grejer är värda att intvestera på. Denna sminkborste är tyvärr inte av den kalibern. Inte nog med att den känns alldeles för sträv så är skaften (18 cm lång) onödigt lång och gör att det är svårt att förvara den i necessären. Sminkborstar skall var extremt mjuka för att det inte blir alltför mycket friktion mot huden och därmed skada den. Sen kan det ju förstöra sminket också.


Jag säger "Nej." till denna sminkborste. Tycker inte alls om den. Det finns billigare varianter med bättre kvalite som sminkborstar från Real Techniques och Zoeva.


Fördelar:


Inga


Nackdelar:


Sträv

Svårt att sudda med

DYR


Face Stockholm Blender Brush #39: DENISE-DISAPPROVED    


Hoppas ni tyckte att detta var till nån nytta!


Vid tangentern / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards