Alla inlägg den 4 juni 2013

Av pohoiyi - 4 juni 2013 19:30

Hej!



Idag ska jag recensera en sminkprodukt som har varit ett måste för mig varenda dag det senaste året. Melodramatiskt? Nejdå, en gång sved det så mycket i ögonen att jag började gråta inför folk. Ni som har läst min blogg tidigare, ni vet att jag har fet hy och om jag inte använder nåt för att stoppa det, rinner fettet/oljan nedför ögonen och då är det som att få chilipeppar gnuggad i ögonen. Jag minns den gången så väl. Kunderna blev helt stumma av chock. De trodde säkert att jag var ledsen och att det berodde på kärleksproblem eller nånting. HAHAHHA


I alla fall, en jättelång kö hade bildats vid min kassa för att jag inte kunde se på grund av svedan och kunde inte göra mitt jobb. Jag fick ringa på förstärkning och en kollega kom och bytte av mig. Även hon såg chockad ut. Efteråt fick jag förklara vad det handlade om och det hela blev bara en rolig grej och vi skrattade åt det. :D


Därför har jag alltid varit på jakt efter sminprodukter som kan "stoppa" oljan att åtminstone rinna ned. Det låter som att mitt ansikte dryper av olja, men riktigt så illa är det inte. Det är inte som att det går att se att oljan rinner nedför ansiktet, men blankt blir det.


Vilket leder till den här produkten jag vill berätta för er om: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion. Ni har säkert hört talas om det innan. Jag har även använt den i nästan varenda makeup-look jag gjort och lagt upp på bloggen. När jag först köpte den tyckte jag inte att den funkade. Sedan testade jag Lumenes Eyeshadow Primer och det funkade ett tag. Helt plötsligt funkade det inte längre och jag hade inte gjort nånting annorlunda. Då gick jag tillbaka till Urban Decay och då funkade det!


 

Använt den i över 1 år och det finns fortfarande mycket kvar i tuben.

 

Fördelar:

Stoppar oljan från att rinna ned.

Ögonskuggan blir mer färgstark.

Håller ögonskuggan på plats länge.

Dryg.


Nackdelar:

Kommer inte på några.



Urban Decay Eyeshadow Primer Potion: DENISE-APPROVED   



Hoppas ni tyckte det var intressant!



Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Imorgon fortsätter jag att recensera Face Stockholms sminkborstar. Ds.

__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 4 juni 2013 15:30

Hallu!



Måste berätta en liten rolig upplevelse. Jag beställde lite smink för ca 3-4 veckor sen, och paketet kom äntligen idag. När jag öppnade paketet hittade jag ett datorskrivet brev där det stod att man fick öppna det för att det till synes liknade "prohibited goods" när man scannade det. 


Ibland kan saker och ting verkligen misstolkas. Emellertid, tycker jag att det är bra att man är noga med att titta igenom "skumma" varor. Det kändes lite som "Gränsbevakarna Australien". :D


   

Vänligt av dem att meddela mig det i alla fall.

 

 


Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Lägger upp en recension på en sminkprodukt ikväll! Ds.


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards