Alla inlägg den 10 juni 2013

Av pohoiyi - 10 juni 2013 19:44

Nämen, hej igen! :D



Känner mig extra flitig idag så jag tänkte recensera de sista Oh Ricey snabbnudlarna jag har. Har ätit upp allt. Allt. Herrejisses, Försökte vara nyttig och åt en massa sallader i ett par dar men föll tillbaka i mina gamla vanor igen. Hm. Nu försöker jag lura mig själv att genom att lägga i lite grönsaker så är det mindre dåligt än utan grönsaker. Men visst är det så, eller? :)


Om man köper rätt sorts av snabbnudlar så löper man stor risk för att bli beroende för de är så freakin' goda!!! :D Utbudet blir bara större och större så det kan vara svårt att välja men samtidigt är det roligt att få testa nya. hihihi

Jag har skrivit om Oh Ricey i ett tidigare inlägg fast med en annan smak. De ni ser nedanför är minst lika goda! Gå till er närmaste Kina livsmedelsaffär och köp ett par sådana här påsar. Ni kommer inte att ångra er!


 

Hu Tieu Nam Vang


Oh Ricey Hu Tieu Nam Vang: DENISE-APPROVED   


 

Pho Ga

 

 

Oh Ricey Pho Ga: DENISE-APPROVED   





Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 10 juni 2013 19:00

Hej!



Här kommer en makeup-look som kanske är mer vårig än somrig, men jag hoppas att det inte gör nåt för er. :D

Jag inspirerades av bilden nedanför. Jag kan uppenbarligen inte se ut som henne då hon har betydligt större ögon och har helt andra drag än vad jag har (Finare det vill säg.).


     




 


 


Ser ni nån skillnad mellan de 2 bilderna ovanför och nedanför?


 

  


Till dessa ögon har jag korallfärgade kinder och läppar. Man kan ha som modellen rosa kinder och läppar till, men jag är lite brunare än henne och jag tycker färger som går mot det orange passar mig bättre. På de 2 första bilderna på hade jag inte en ljus eyeliner på insidan av nedre franskant. Ärligt talat föredrar jag att ha det så. Vad tycker ni?



Jag använde:


1. Primer

2. Slajmgrön ögonskugga (Sudda).

3. Grönögonskugga (Sudda).

4. Gel eyleliner (Bara på övre franskant).

5. Higlighter på nedre franskant (Skippa detta steg om man vill.).

6. Mascara.



Sminkprodukter: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, Face Stockholm Noisy ögonskugga, Nordstroms Eyeshadow palette, Bobby Brown Gel Eyeliner Black, Anastasia Higlighter Pencil, Rimmel Waterproof Mascara.



Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)

Ovido - Quiz & Flashcards