Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Makeup Monday / Vårig/somrig grön makeup look

Av pohoiyi - 10 juni 2013 19:00

Hej!



Här kommer en makeup-look som kanske är mer vårig än somrig, men jag hoppas att det inte gör nåt för er. :D

Jag inspirerades av bilden nedanför. Jag kan uppenbarligen inte se ut som henne då hon har betydligt större ögon och har helt andra drag än vad jag har (Finare det vill säg.).


     




 


 


Ser ni nån skillnad mellan de 2 bilderna ovanför och nedanför?


 

  


Till dessa ögon har jag korallfärgade kinder och läppar. Man kan ha som modellen rosa kinder och läppar till, men jag är lite brunare än henne och jag tycker färger som går mot det orange passar mig bättre. På de 2 första bilderna på hade jag inte en ljus eyeliner på insidan av nedre franskant. Ärligt talat föredrar jag att ha det så. Vad tycker ni?



Jag använde:


1. Primer

2. Slajmgrön ögonskugga (Sudda).

3. Grönögonskugga (Sudda).

4. Gel eyleliner (Bara på övre franskant).

5. Higlighter på nedre franskant (Skippa detta steg om man vill.).

6. Mascara.



Sminkprodukter: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, Face Stockholm Noisy ögonskugga, Nordstroms Eyeshadow palette, Bobby Brown Gel Eyeliner Black, Anastasia Higlighter Pencil, Rimmel Waterproof Mascara.



Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Skapa flashcards