Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Real Techniques Stippling Brush

Av pohoiyi - 20 juni 2013 21:00

Hej hej!



Har ni hört talas om sminkborste-märket Real Techniques, som är skapat av en makeup artist/skönhetsguru Samantha Chapman? Om inte, då har ni missat något riktigt bra!


Jag äger 2 utav hennes set och en så kallad Stippling Brush, och det är den senare jag ska recensera på.


 


Vid första anblicket ser den väldigt "sticksig" ut men ack så lurad man kan bli av utseendet för den riktigt mjuk. Dessutom kan den användas till olika saker. Det huvudsakliga anvädningsområdet är att applicera foundation den med. Och bara det kan man göra på 2 olika sätt.


 

Visst ser den sticksig ut?



Det ena sättet är att "dutta" med lite foundtion över hela ansiktet; detta är lämpligt om man har torr hy för att det inte ska flagna (Jag måste göra så.). Annars kan man applicera foundation i en cirkulerande rörelse med borsten. Båda appliceringsteknikerna kan ge en halv- till heltäckande look, beroende på hur mycket foundation man tar. Emellertid ger det senare sättet en mer matt och "flawless" look.


 


 


Man kan även använda sminkborsten till att applicera rouge och solpuder, helst i flytande- eller krämform. 


Fördelar:


Mjuk

Fin (Det är ju alltid ett plus.)

Flera användningsområden.

BILLIG


Nackdelar:


Inga jag kan komma på.



Real Techniques Stippling Brush: DENISE-APPROVED   



Beställdes på: iherb.com



Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Intensiv bloggning denna vecka så håll utkik! :D

__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards