Alla inlägg den 22 juni 2013

Av pohoiyi - 22 juni 2013 17:15

Hej igen!




Tänkte visa er en lilablå-makeup look för er. Jag hoppas verkligen att färgerna syns på bilderna. Har märkt att beroende på vilken dator man använder så ser färgerna faktiskt olika ut. :S


Hoppas ni gillar det!


 


Det går bra att använda samma färger på nedre franskant också om man vill. Det passar särskilt om man ska ut på kvällen. Plus lösögonfransar kan det se riktigt dramatiskt och glamoröst ut!


Jag passar dock bättre i att inte ha nånting på nedre franskant förutom kanske lite highlighter och mascara. Jag tycker mina ögon ser mindre ut då och det vill jag inte. Men för er som har stora vackra ögon (Super avundsjuk på er, så ni vet det!) kan ni som sagt ha samma färger eller nån annan färg på nedre franskant också. Kommer se jättesnyggt ut på er! :D




 


Till dessa ögon hade jag ljusrosa rouge på kinderna och matchande ljusrosa läppstift på läpparna. Ett tips är att använda läppstiftet på kinderna också om man vill matcha. Jag gjorde inte det men vill man spara några slantar så går det utmärkt att göra så för då behöver man inte köpa en massa rouge/blush.



 


Jag använde:


1. Primer.

2. Skimrig ljuslila ögonskugga i den inre delen av ögonen.

3. Mörkblå (matt) på yttre delen av ögonen. (Sudda, sudda!)

4. Highlighter på nedre franskant. 

5. Eyeliner.

6. Mascara.



Sminkprodukter: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, Nordstroms Eyeshadow Palette, Sleek iDivine Eyeshadow Matte V2, Anastasia Higlighter Pencil, Bobbi Brown Gel Eyeliner, Maybelline Falsies Waterproof Mascara, Clinique Power Impact Mascara.




Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________



Av pohoiyi - 22 juni 2013 12:00

Hej hej! :D



Hoppas ni hade ett superroligt midsommarfirande igår! Eller ni firar kanske fortfarande? :P


Gick på stan i förrgår och tänkte inte köpa nåt särskilt. Ni vet vad det betyder; då hittar man en massa! Hittade 4 fina kuvertväskor på rean, på Åhlens igår. Ska nog ge bort 2 av dem, men vi får se. hehe


 


Förresten, jag tycker att det är rätt tråkigt att det är stängt överallt när man är ledig. Det är ju då man har tid att gå på stan osv. Men men jag förstår att andra vill ha lite ledigt också. :D


Var ute och gick nyss och det var helt dött ute. Nästan inte en enda kotte ute! HAHAHAH


Nedanför kan ni i alla fall se väskorna!


 

Köpte egentligen 2 svarta väskor; så sammanlagt 5 väskor. :S Tänkte ge bort en och behålla den andra. En svart väska är ju alltid bra att ha. HAHAHHAAH



 

Älskar den här färgen!



Ska ge bort den här.


 

Den här färgen är också helt underbar!

 

 

Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards