Alla inlägg under juni 2013

Av pohoiyi - 3 juni 2013 20:45

Hej!



Jag är lite sen idag pga det fina vädret. :D  Men här kommer en ny makeup look som är inspirerad av Lindex-reklamen, tror jag, eller så kan det vara Åhlens. Såg det på TV och det gick så fort så jag hann inte se vilken klädkedja det var. Jag får göra en uppdatering på detta inlägg när jag tagit reda på vilken reklam det var.


På reklamfilmen såg det ut som att den här ursnygga tjejen har brun ögonskugga på ögonlocken och svart och sotade eyeliner; både på övre och nedre franskant. Eyelinern slutade där "ögonen slutade" så det var ingen Cat Eyes där man förlänger ögonen lite mer. Nedanför kan ni se den färdiga looken!



Jag använde:


1. En primer

2. Ett lager av ljusbrun ögonskugga. (Sudda kanterna.)

3. Svart eyeliner. (Sudda så att linjen ser sotig ut.)

4. Mascara


 


Sminkprodukter: Urban Decay Primer Potion, Nordstroms Eyeshadow Palette, Smashbox Limitless Eyeliner Pencil Black, Maybelline Falsies Waterproof Mascara.


 


På resten av ansiktet hade jag solpuder på kindbenen för bättre definition, lite rouge i korallfärg, highlighter på kinderna samt korallfärgade läppar.



Hoppas ni gillade det!




Vid tangenterna / Denise ;)




Ps. På onsdag lägger jag upp en ny recension. Kan kanske göra det redan imorgon om jag är flitig! :D 


__________________________________________________________________________________________________



Av pohoiyi - 3 juni 2013 12:45

Hej!



Eftersom det inte är lika "lätt" att lägga upp meddelanden i "rampljuset", kommer jag att skriva dessa meddelanden som små inlägg istället så att ni vet när jag skriver osv.


Ikväll lägger jag upp ett nytt inlägg om en ny makeup-look då det är Makeup Monday!


   

Bilden är från ett äldre inlägg.



Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Skriv gärna till mig om ni vill att jag gör nån specifik look! Ds.


_____________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 2 juni 2013 22:30

Hej!



Hoppas att ni haft en riktigt härlig helg! Har själv haft en jätterolig helg fylld av skratt och god mat. För er som läser min blogg för första gången; I love food! :D Men det är inte riktigt det jag ska skriva om utan det här inlägget ska handla om min nya frisyr.


Jag har haft axellångt hår ett tag nu, men har alltid velat ha det ännu kortare. Minns ni Rihanna i hennes "Umbrella" video? Jag tyckte hon såg så fin ut i den frisyren och har alltid velat ha den sen dess men har inte vågat klippa av mitt långa hår (Var midjelångt.). Nu bestämde jag mig äntligen för att klippa det enda upp till öronen. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. För första gången på länge klippte min frisör mig lite för mycket så mitt hår är för uppklippt där bak. Jag blev nästan alldeles gråtfärdig när jag såg det.


Jag ville ha en "enkel" page. Samma längd där framme som där bak och så lite uppklippning så att man kan få lite volym. Men håret där bak är alldeles för uppklippt. Inget fult med klippningen, det är bara det att det var inte den här frisyren jag ville ha. Där framme är jag nöjd med. Nedan kan ni jämföra bilderna och kanske förstå vad jag menar.


 

Jag blev så chockad att jag fick ta kort på mig själv flera gånger där bak. 




Med det sagt har jag kommit på bättre tankar nu och inser att håret växer ju ut, även om det kommer att ta tid. Tack vare en kompis. Hon fick mig att inse att det finns värre saker och jag ska inte sitta och tycka synd om mig själv för en sån här sak. Jag förstod att det var fånigt men håret liksom andra delar av kroppen är ju en del av ens identitet och därför känns det nästan traumatiskt när det sker en dramatisk förändring.


 


Typ såhär vill jag ha det. Ingen lugg men det ska bara vara lite uppklippt.

 

 

Ja ja, "shit happens" och håret växer ju ut som sagt.




Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Imorgon är Makeup Monday och då gör jag en ny makeup-look! Ds.


__________________________________________________________________________________________________

Skapa flashcards