Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Svart-Lila Sotiga Ögon

Av pohoiyi - 31 juli 2013 20:00

Hej allesammans!




Jag har varit mycket stygg, jag vet! Har inte bloggat nånting den senaste tiden. Det har varit så fint väder här i Växjö, hoppas ni förstår. :D


Nog om det. Jag gjorde en makeup-look som jag blev rätt nöjd med precis innan, faktiskt två dagar innan, jag åkte till LA (Sörjer fortfarande. Jag vet vad jag skrev i det tidigare inlägget!). Jag har ganska små ögon, mycket på grund av att jag har så mycket kött på ögonlocken så att det nästan skymmer hela ögonvrån. Och jag tycker att jag passar oftast bättre i sotiga "lookar", mina ögon ser större ut på nåt konstigt sätt. Helst ska ögonskuggorna vara matta också. Men det är vad jag själv tycker. :)


Ursäkta att det här inlägget kommer att vara långt men det var ju så länge sen jag bloggade så nu måste jag lätta på hjärtat lite (hihi).


Jag är kass på datorer och alla photoshopsprogram. Snart vet jag inte heller om jag skriver så himla bra. Jag har bloggat sen april-maj, eller? Så jag är fortfarande nybörjare när det gäller att blogga. Vet inte riktigt hur man ska göra allt riktigt bra för er läsares skull. Men jag lovar att göra mitt bästa! Lär mig medan jag gör det och försöker hämta inspiration från andra veteraner till bloggare! 


Angående bilder, jag är lite tveksam till att lägga upp tydliga bilder på mig själv. Låter hur dumt som helst men jag tycker att det är jättepinsamt. Så freakin' stupid, eller hur?! Jag vet, men det blir så personligt och jag är inte riktigt redo för det än. Med det sagt vill jag ändå ändra på hur jag ska visa mina makeup-lookar, för det blir inget bra med bara att visa ögon, tycker jag. Så nu har jag bestämt mig för att visa HALVA mitt ansikte! Wohoo! haha Ett steg i taget. Snart blir jag säkert mogen för att visa upp hela ansiktet!


Tillbaka till looken, svart-lila sotiga ögon alltså. Nedanför kan ni se premiären för FACE-OFF ansiktet. (hihi)


 

Face ooooff! (Ej photoshoppat, vad tycker ni? Jag blir helt 

galen snart! Är det bättre att photoshoppa, eller inte? Crazy!)

 


Jag använde:


1. foundation över hela ansiktet.

2. primer på ögonlocken.

3. lila ögonskugga på inre delen av ögonen. (sudda)

4. svart ögonskugga på yttre delen av ögonen. (sudda, sudda, sudda!)

5. higlighter strax under nedre franskanten.

6. mascara

7. puder och blush

8. blandade de 2 läppstiften för att få ut den färgen jag ville ha.



That's it! Easy peasy!



Sminkprodukter: Lancome Teint Idole 24h #035 (foundation), Clinique Invisible Blend 20 (puder), Urban Decay Primer Potion, Sleek iDivine Eyeshadow Palette V2 Matte, Anastasia Highlighter Pencil, Maybelline Falsies Waterproof Mascara (Jag använder bara Waterproof eller Water resistant mascaror pga oljiga ögonlock), Make Up Store Blush i Shimmer Dynasti, Face Stockholm läppstift Noveau, Maybelline läppstift Fuchsia 04G (jättegammalt).




Hoppas ni gillade det!




Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

 
 
Samira

Samira

31 juli 2013 20:29

Fin blogg! :)

http://dreamschool.bloggplatsen.se

pohoiyi

3 augusti 2013 19:38

Hej Samira!


Tack sååå mycket! Jag blir så glad! :D


/ Denise

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards