Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

Kapat hotmail-konto!!!!!

Av pohoiyi - 3 augusti 2013 20:00

Hejsan!



Upptäckte att mitt hotmail-konto blev kapat i torsdags då jag inte kunde logga in. Det hela började med att jag fick ett mail från en gammal kompis (stod det) och hon brukar höra av sig till mig på somrarna så jag gick givetvis på det, några dagar innan torsdagen. Jag öppnade mailet men där fanns inget annat än en länk, och ja, jag var så dum att jag fortsatte att trycka ännu mer. Jag tryckte på länken men kom bara till en blank sida. Först då förstod jag att nåt inte var i sin ordning. Sen kunde jag inte komma in på mitt hotmail överhuvudtaget i torsdags. Inte nog med det hade de mailat alla på min kontaktlista exakt samma mail! Än så länge har inga fler i min närhet drabbats av det. Men jag fick panik!


Tur att hela återställningsproceduren på hotmail är ganska så enkel. Jag fixade det själv. Sökte på olika hemsidor för lite tips och ringde såklart även hem till brodern min till datanörd. Dock är jag fortfarande rädd att jag inte helt blivit av med vad det nu är som har hänt mig. :S Vet inte hur mycket han/hon/de har rotat i mitt mail och vad de har kommit åt. Det känns otroligt kränkande. Jag blev fruktansvärt arg! Jag tycker att de är fega som sitter bakom sina datorer och förstör det för andra människor på det här viset.


Jag brukar alltid vara försiktig med det jag laddar ner och försöker undvika att öppna konstiga mail, men ändå hände det mig. Snälla var försiktiga! Det är så tråkigt när det händer en.


Sorry för ett tråkigt inlägg, men tänkte skriva om detta så att ni inte behöver göra samma misstag som jag gjorde.





Vid tangenterna / Denise :(




Ps. Behöver jag göra nåt mer tror ni? Hjälp... (Nån som är duktig på datorer.) Ds. 


__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards