Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Becca Ever-Matte Poreless Priming Perfector

Av pohoiyi - 6 augusti 2013 13:15

Hallu!



Vilket långt namn, men en bra produkt kanske förtjänar att ha ett långt namn! 


Som ni redan vet (Ni som följer min blogg. Jippie! :D), har jag oljig hy, väldigt oljig hy. Det konstiga är att jag blir samtidigt väldigt lätt torr! Jättekonstigt. Därför måste jag använda ganska så feta krämer annars flagnar min hud och då blir det särkskilt svårt att lägga på smink. Har alltid haft konstig hy i hela mitt liv (Okej, kanske inte hela livet för jag vet inte hur den var när jag var bebis.) men nu tar jag bättre hand om det. (Wohoo!)


I alla fall, har hittat en superbra primer som jag köpte på min senaste resa. Hade inte hört nåt om den här tidigare och jag tycker att den är underskattad. Titta mycket på youtube och följer nästan alla möjliga makeup guru men ingen har alltså pratat om den här produkten. Jag hittade den när jag sökte efter en bra primer på nätet och då kom det fram en sida som "rejtade" olika slags primer och denna var bland de bästa!


 

Köpte min på sephora i LA.



Jag vet inte varför det inte går att kopiera här på bloggplatsen.se (Det går inte att kopiera länken. Så irriterande!) men om ni söker på "best primer for oily skin" och tryck sedan på den adressen som börjar på "nymag..." så kommer ni till den sidan jag fick upp. (Jag köpte även en annan men har inte testat den ännu.)


 

Här är hemsidan, NYMag.



Herre min skapare, vad bra den är!!! Jag gör min sminkrutin precis som vanligt förutom att jag lägger på ett tunt lager av Becca Ever-Matte i T-zonen innan jag lägger på foundation, och det fort annars förstörs formulan! Använd gärna en pensel för att sprida ut krämen lättare för att sedan dutta för att jämna ut ojämnheter. Gör det fort! Om inte kommer det att resultera i att du får en vit mask över ansiktet. Trial and error people!


 

Jag använder fortfarande testet jag fick på Sephora (Jag fick rätt mycket! Jippie!) så den här är helt ny. 


Krämen känns som en fet kräm, vilket jag är van vid, i konsistensen. Den känns kylande och stramar åt (Behagligt.) när den torkar till en matt finish. (Förlåt för alla dessa engelska ord, men jag vet inga bättre ord på svenska. Nu låter det som att jag inte kan svenska. Ååååh. Ge mig gärna förslag på ord vetja! :D)


Jag gjorde en "full-face-makeup" när jag träffade min familj nu i helgen och lekte mycket med syskonbarnen (Inte för att testa primern.) och trots att det hade gått en hel dag och mycket svett så såg mitt smink likadant ut som från första början. Funkar det på mig som har sjukligt oljig hy så har jag svårt att tänka mig att det inte skulle funka på nån annan! 



Fördelar:


Håller huden matt.

(I ca 8h.)

Håller sminket på plats.

(I ca 8h.)

Räcker långt då man inte behöver använda mycket varje gång. 


Nackdelar:


Inte helt lätt att applicera.

(Men man lär sig!)

Inte så billigt.

(36 USD + skatt, men helt klart värt det!)




Becca Ever-Matte Poreless Priming Perfector: DENISE-APPROVED   




Hoppas ni tyckte att det var intressant!




Vid tangenterna / Denise ;)




Ps. Planerar jämt att skriva kortfattat så ni inte blir helt uttråkade av mitt babblande, men det blir alltid längre än vad jag tänkt. Förlåt! Men hoppa gärna över bara, okej! :D


__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards