Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av pohoiyi - 12 augusti 2013 20:45

Hej hej!




Hoppas ni haft en riktigt härlig helg! Själv tog jag det bara lugnt och det var väldigt skönt att få göra det! Vill visa er en look jag gjorde för nån dag sen. Den här looken är lite annorlunda jämfört med hur jag brukar sminka mig själv. Oftast använder jag matta färger men just då tänkte jag: "Nu banne mig måste jag våga använda andra ögonskuggor också." Det resulterade i en sotig look med mycket glitter och skimmer.  Hoppas ni gillar det!


 




Lägg lite glitter på mittersta delen av ögonlocket efteråt när ni är helt färdiga med ögonen. Och vill ni få det att se ännu mer glamoröst ut, sätt på lite lösögonfransar!



 


Highlighta dina kindben för att få mer lyster i ansiktet. Just nu finns det ett gigantiskt utbud av dessa; de finns i flytande-, kräm- och puderform. Så välj nån som passar din smak! Se till att du väljer rätt nyans till din hudton också! Jag tyckte inte att jag behövde det då för min rouge gav mig tillräckligt med lyster.



 


Ögon/Ögonbryn

1. Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.

2. Urban Decay Naked Palette I. (Gunmetal)

3. Make Up Store Eyedust Crystal (Vit glitter)

4. Maybelline Falsies Mascara Waterproof

5. Clinique Lash Power Mascara Black

6. Sleek iDivine V2 Eyeshadow Palette (Grå ögonskugga blandad med mörkbrun till ögonbrynen.)

7. Anastasia Higlighter Pencil 


Ansikte:

8. Lancome Teint Idole 24h #035 (Foundation, lite för rosa.)

9. Chanel Perfection Lumiere #40 (Foundation, lite för gul.)

10. Mac Blot Powder Light

11. Daniel Sandler Watercolor Blush Soft Peach

12. Rimmel lipstick Soft Peach





Vid tangenterna / Denise ;)




Ps. Glömde ta en bild på Sleek palette, ooops. Jag gör det nästa gång, okej! :D


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards