Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

Det eller det?!

Av pohoiyi - 16 augusti 2013 17:00

Hej hej!



Jag kollade runt på Youtube häromdan och råkade hitta ett gammalt klipp på Jen från "frmheadtotoe" som gjorde "This and that"-videoklipp. Och jag tyckte att det var rätt roligt att se. Härmed tänker jag stjäla idén men gör det på ett liiitet annorlunda sätt. Jag tänker kalla det för "Det eller det?!" för det är väl så vi säger när vi frågar nån om vi passar i "det eller det"!


Det går ut på att man ska välja ett utav 2 alternativ som man får, man väljer det man föredrar helt enkelt! Yes box, då sätter vi igång!




 


 

Blush eller Bronzer?


Blush/rouge definitivt. Tycker att det lyfter upp ansiktet så mycket. Särskilt när man känner sig lite krasslig. Man får mer färg i ansiktet och ser mindre blek (och trött) ut.


Läppglans eller Läppstift?


Hm, det här var lite svårare. Brukar inte använda något av dem trots att jag har hur många som helst. Men måste jag välja så tror jag att jag tar läppstift...är väldigt osäker här faktiskt. Det är fint med läppglans men det är lite kladdigt.


Eyeliner eller Mascara?


Hm, det här är också svårt för jag använder inget av dem här så pass mycket heller. Mascara väljer jag då, för det öppnar upp ögonen och man ser så mycket piggare ut. Mer redo för världen! ;)


Foundation eller Concealer?


Foundation helt klart. Det gör så mycket när man får en enhetlig färg över hela ansiktet.  Man kan köpa en foundation med lite tunnare formula så att det känns lite lättare och inte så tjockt. Själv blandar jag min med lite ansiktskräm för på det sättet får jag en fin glans i ansiktet utan att behöva använda highlighter! Observera glansigt, inte oljigt.


Sminkborstar eller Sminksvampar?


Sminkborstar utan tvivel! De är lättare att rengöra och mer miljövänliga eftersom de håller i evigheter medan sminksvamparna måste du slänga efter några användningar då de blir lätt smutsiga. Dessutom är en del sminkborstar riktigt mjuka och fina! Känns skönare och roligare att använda!



Det här var riktigt roligt att skriva om! Ska nog hitta fler frågor att svara på! Hoppas ni tyckte att detta var roligt att läsa om!




Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Ha en trevlig helg!      Ds. 

__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Skapa flashcards