Alla inlägg under september 2013

Av pohoiyi - 30 september 2013 19:45

God kväll på er!



Hoppas ni haft en bra start på veckan!


Tänkte visa er en smink-look som jag haft på jobbet i 3 veckor nu och den är superfin! :D Inte för mycket men inte för lite heller. Passar till jobbet och skolan. En mer definierad look än den jag gjorde tidigare.  


Själv använde jag inte så mycket smink när jag gick i skolan. Kunde ha lite mascara och läppglans ibland. Men det var ytterst sällan. Jag är en sån person som sover hellre några i minuter mer än att gå upp tidigt för att fixa mig. Det ska vara en en look som är enkel och går fort att göra! Hoppas ni gillar det!


 


En hint av kontur med fokus på ögonens yttersta kant, men det är så diskret att man inte riktigt kan se på håll vad som har gjorts. :D


Under hösten/vintern kan man komma undan med starkt definierade ögonbryn utan att det ser för mycket ut.

 


Om ni också har problem med mascara som svärta av sig. Var då noga med att pudra hyn strax under ögonen för om det är "väl-pudrat" så glider mascaran enkelt bort och då blir man inte lika svart under ögonen. Det funkar på mig och jag har riktigt oljig hy.



 

Läppstiftet ser lite mycket ut på bild men det är betydligt skirare på läpparna. (Jag måste recensera de här produkterna nån gång också, för de är helt AMAZING!)



Ögon & Ögonbryn


1. Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.

2. Shu Uemura Eyeshadow Palette. "Självkombinerad"

3. Too Faced Eyeshadow Palette, Matte.

4. Maybelline Falsies Waterproof Mascara. Trots att den svärta av sig, så är den den bästa jag har just nu. Det är så lätt att bygga upp volymen med denna.


Ansikte


5. Mac Full Coverage Foundation, NC30 (Vax-baserad). Jag blandar det med min dagkräm som jag har i en liten burk. Blir lite som "tinted moisturizer".

6. Mac Pressed Blot Powder, Translucent.

7. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

8. Nars Blusher & Bronzer Palette, Orgasm and Laguna.

9. Mac Lipstick Lustre, Lustering.




Ha en fortsatt trevlig kväll!


Själv ska man ta en dusch innan läggdags! :D




Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 15 september 2013 17:30

Hej hej!




Har varit så himla dålig på att blogga den senaste tiden. Haft mycket att göra på jobbet och sen har det alltid varit nåt jag varit "tvungen" att göra. Som förra helgen drog jag iväg till London för att fira min kära mamma som hade aldrig varit där förut. Det var trevligt men nu är jag redo att bara vara i fina Sverige och njuta av vädret här. Har varit iväg så mycket detta år. Även om jag tycker jättemycket om att resa så är jag rätt hemkär av mig. :)


Nog om det. Till det ämnet jag vill skriva om. Jag har jättesvårt att hitta en bra mascara som passar mig då jag har riktigt bångstyriga ögonfransar. De är tämligen långa men de pekar rakt ner och tillsammans med oljig hy är det ingen mascara som kan hålla sig fast ordentligt. Det vanligaste är att efter ett par timmar, som bäst, ser jag ut som en tvättbjörn. Därför har jag helt enkelt slutat att använda mascara. Det är liksom inte värt besväret.


Med det sagt har jag fortfarande inte gett upp hoppet än. Jag vill ju också ha fina fransar utan att behöva använda lösögonfransar. Så därför är jag i ständig jakt efter en bra mascara. Eyeko London har jag hört ska vara riktigt bra på att vara vattenfast. Därför gick jag och köpte den här mascaran Eyeko London Curvy Brush Mascara för den lovar dessutom att hålla mina fransar böjda.


 


Ännu en gång blev jag besviken. Den svärta inte av sig men den gör inte så mycket för mina fransar heller. Borsten är av nån ovanlig typ och gör det svårt att applicera mascaran. Den böjer inte som den lovar. För er som redan har långa och böjda fransar kan säkert använda den här för en naturlig look. Men för ni andra som har envisa raka fransar som jag har: KÖP INTE!


 


Ännu en mascara till besvikelse och ännu gång har jag slösat bort mina pengar. Den här är lik Blincs mascara. Jag har inte den själv men min syrra har det och jag fick testa den. Den är lika dålig på att hålla upp fransarna. Köp inte den heller! 


 

Den här bilden är inte min. Hittade den när jag googlade bara. (Har själv inte denna mascara men jag har testat den också.)


Fördelar:

Lätt att tvätta bort.

Svärta inte av sig.


Nackdelar:

Kan börja flagna efter 5-6h.

Håller inte fransarna böjda som lovat.

Ger absolut ingen volym.

Eftersom den inte gör nånting för fransarna är 199kr väldigt dyr! 




Eyeko London Curvy Brush Mascara: DENISE-DISAPPROVED  




Är ledsen att behöva skriva en negativ recension men jag vill bara vara ärlig så att ni kanske slipper göra samma misstag!



Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________


Skapa flashcards