Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Naturlig men definierad look för jobbet/skolan

Av pohoiyi - 30 september 2013 19:45

God kväll på er!



Hoppas ni haft en bra start på veckan!


Tänkte visa er en smink-look som jag haft på jobbet i 3 veckor nu och den är superfin! :D Inte för mycket men inte för lite heller. Passar till jobbet och skolan. En mer definierad look än den jag gjorde tidigare.  


Själv använde jag inte så mycket smink när jag gick i skolan. Kunde ha lite mascara och läppglans ibland. Men det var ytterst sällan. Jag är en sån person som sover hellre några i minuter mer än att gå upp tidigt för att fixa mig. Det ska vara en en look som är enkel och går fort att göra! Hoppas ni gillar det!


 


En hint av kontur med fokus på ögonens yttersta kant, men det är så diskret att man inte riktigt kan se på håll vad som har gjorts. :D


Under hösten/vintern kan man komma undan med starkt definierade ögonbryn utan att det ser för mycket ut.

 


Om ni också har problem med mascara som svärta av sig. Var då noga med att pudra hyn strax under ögonen för om det är "väl-pudrat" så glider mascaran enkelt bort och då blir man inte lika svart under ögonen. Det funkar på mig och jag har riktigt oljig hy.



 

Läppstiftet ser lite mycket ut på bild men det är betydligt skirare på läpparna. (Jag måste recensera de här produkterna nån gång också, för de är helt AMAZING!)



Ögon & Ögonbryn


1. Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.

2. Shu Uemura Eyeshadow Palette. "Självkombinerad"

3. Too Faced Eyeshadow Palette, Matte.

4. Maybelline Falsies Waterproof Mascara. Trots att den svärta av sig, så är den den bästa jag har just nu. Det är så lätt att bygga upp volymen med denna.


Ansikte


5. Mac Full Coverage Foundation, NC30 (Vax-baserad). Jag blandar det med min dagkräm som jag har i en liten burk. Blir lite som "tinted moisturizer".

6. Mac Pressed Blot Powder, Translucent.

7. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

8. Nars Blusher & Bronzer Palette, Orgasm and Laguna.

9. Mac Lipstick Lustre, Lustering.




Ha en fortsatt trevlig kväll!


Själv ska man ta en dusch innan läggdags! :D




Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards