Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av pohoiyi - 6 oktober 2013 20:15

God kväll på er!




Hoppas ni haft riktigt härlig helg! För själv har jag haft det riktigt najs! Typ... HAHA


Skämt åsido, det har faktistk varit en trevlig helg med mycket fix & trix hemma. Jag har bott i min nuvarande lägenhet i över 1 år men har 3-4 flyttkartonger kvar, liggandes i mitt lilla kök. Ja, usch, jag vet. Jag har verkligen försummat mitt hem. Har bara fokuserat på en massa annat som jag tyckt varit roligare. :(


 

En blandning av gamla kartonger från flytten och nya från gårdagens shopping på IKEA.


Men nu äntligen tog jag tag i det! Började redan förra helgen att måla köksbordet och stolarna till det. Blev dock inte klar med dem förrän igår. Åkte till IKEA igår och var där typ halva dan för att leta efter bra förvaringsmöbler. Köpte 2 stora byråer, som var tänkt till köket, och ett litet nattduksbords-aktigt bord med lådor till toaletten, som är till för att förvara alla mina sminkgrejer. :D


                                         

Före.                                                                           Efter.


Nu är nästan allt i sin ordning. De ny-gamla möblerna ser riktigt fina ut när de är vita! Tillsammans med de nya byråerna lyser de upp hela köket. :D


Blivit lite fäst vid dem för att jag har lagt ned tid och möda för att måla dem. Men, tro inte för en sekund att jag är händig av mig! Det är bara det att jag gillar möbler från en lite mer gammaldags stil och det är svårt att hitta såna. Så då får det bli att köpa second-hand möbler för att pimpa upp dem! HAHAH


 

En skymt av en utav byråerna bakom bordet.



Det enda jag vill klaga på är träningvärken jag har fått efter att ha fått stå/sitta i konstiga ställningar för att kunna måla stolarna och köksbordet. Men annars är jag SÅÅÅ nöjd med mitt nya kök! Wohoo!!! :D




Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Bättre titeln nu. hehe

__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards