Alla inlägg den 3 november 2013

Av pohoiyi - 3 november 2013 19:15

Hajjj!





Det är söndag idag och här kommer jag med en ny makeup-look! Ännu en vardagsmejk / naturlig makeup-look! Om du har tröttnat på det så lämna lite förslag efter dig! :D 


 

Applicera samma färg flera gånger så får du ut en starkare färg ifall du vill göra en kvällsmejk. Se bara till att du sudda ut kanterna. Ett par lösögonfransar till kan också göra susen! :D



Har nämligen inte gjort nåt annat än jobbat den senaste tiden så har inte haft nåt behov av kvällsmejkar. (Inget glamoröst liv, I know. Hehe) Sedan så tycker jag att det är väldigt roligt med naturliga lookar för jag har mer nytta av det. Skulle ut på stan med den här looken så nåt litet gjorde jag ju. 



 


För omväxlingens skull använde jag eyeliner, (Tryck här så kommer du till en tidigare vardagsmejk.) en tämligen tunn linje vid övre ögonfranskant. För en look som är mer anpassad för en utekväll, lägg en tjockare linje med eyeliner och fler lager med ögonskuggan. Och så lösögonfransar! Va va voom! :D



 


Ögon & Ögonbryn


1. Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.

2. Shu Uemura Eyeshadow Palette. Självkombinerad.

3. Too faced Eyeshadow Palette Matte, Pebbles.

4. Bobbi Brown Gel Eyeliner, Black.

5. Maybelline The Falsies Volume Waterproof Mascara.


Ansikte & Läppar


6. Mac Full Coverage Foundation, NC30 (Vax-baserad). Jag måste blanda ut det med lite dagkräm för att tunna ut. Utmärkt att använda som concealer också eftersom konsistensen är så tjock.

7. Mac Blot Pressed Powder, Translucent.

8. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

9. Nars Blusher & Bronzer Palette, Orgasm och Laguna.

10. Yves Saint Laurent Volupte Shine, Corail In Touch




Hoppas ni tyckte om det och ha nu en fortsatt härlig helg! 




Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Skapa flashcards