Alla inlägg den 4 december 2013

Av pohoiyi - 4 december 2013 19:45


 


God kväll!





Har ni torra läppar? Då måste ni testa de 2 produkterna jag har nedanför, om ni inte redan gjort det. Jag har riktigt torra läppar under vintern. Jag blir torr överallt egentligen. Men värst är det med händerna och läpparna. Jag var så torr på jobbet en gång att det började spricka och blöda i händerna och det sved som attans när jag smörjde mig sen! Konstig hy jag har alltså. Å ena sidan så är jag torr, men å andra sidan så är jag inte det för jag blir ju oljig i ansiktet under dagen. Weird.


Till saken. Elisabeth Arden 8h Cream och Nivea Hydro Care är 2 måsten för mig. Jag har testat många feta krämer och lypsyl, men det har inte hjälpt. Och anledningen är den att många produkter bara sitter på ytan och känns oftast bara fet, men återfuktar inte. Medan de jag har återfuktar verkligen på djupet och gör att läpparna känns mjuka länge. 


 

Den här beställde jag från en hemsida (Jag minns tyvärr inte vad den heter.), men jag minns att den var jättebillig för att vara från ett känt märke. Typ 120kr. 


 

Krämen ser inte så trevlig ut, va? Den luktar faktiskt illa också. (Min mamma brukade säga när jag var liten att det som är bra för dig brukar inte smaka bra eller se bra ut. HAHA)

 

 

Fördelar:


Väldigt återfuktande.

Läpparna känns mjuka länge.

Dryg.

Billig för att vara från ett känt märke. (På kicks är det dessvärre lite dyrare än 120kr.)



Nackdelar:


Luktar illa



Elisabeth Arden Eight Hour Cream: DENISE-APPROVED   



 

Den här är en gammal klassiker. Jag förstod inte hur bra den var förrän jag testade andra (dyrare) som var mycket sämre än den här. Jag har 2 st; en hemma och en i "jobbjackan". (Hehe)

 

 

 

Fördelar:


Väldigt återfuktande.

Billig.

Praktisk att ha med sig.


Nackdelar:


Så praktisk att man lätt tappar bort den. (HAHA)

 

 

 

Nivea Hydro Care: DENISE-APPROVED   

 

 

 

Jag brukar använda 8h Cream på morgonen innan jag går till jobbet och på kvällen innan läggdags. Och Nivea Hydro Care smetar jag på under dagen när jag behöver det, och det ofta. :D




Hoppas ni tyckte att detta var till nån nytta och ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!



Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards