Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Stress och sömnlöshet - känner du igen dig?

Av pohoiyi - 22 januari 2014 19:45

Hej!




Oj, vad länge sen det var jag bloggade. Ni undrar säkert vart jag hållit hus! (HAHA) Som alla andra började jag jobba igen efter jul- och nyårsfirandet. Fast det blev inte riktigt så. Natten innan låg sömnlös och detta följdes av en olidlig huvudvärk som varade, ja, en hel vecka. Gissar ju på att det berodde på stress. Jag jobbade rätt mycket i höstas och kunde inte riktigt varva ner under julen (Inte så ovanligt i dagens samhälle, eller?) och när jag skulle börja igen fick jag ångest för att jag inte hade hunnit vila upp mig och ångest för att det skulle bli lika stressigt efter jul. Och det i sin tur ledde till att jag inte kunde sova - under en hel vecka. Ja, det är sant. :(


Nu är det bättre. Jobbar som vanligt nu igen men jag känner att det inte kommer krävas så mycket för att jag ska ligga sådär sömnlöst om nätterna igen när det börjar bli mycket på jobbet. Ska försöka att inte stressa upp mig, om det går. Ska verkligen se till så att jag göra saker som jag tycker om på fritiden. Läsa böcker på kvällarna tycker jag hjälper en att varva ner lite granna.


I höstas hade jag nästan inget liv utanför jobbet. Började oftast tidigt och slutade sent. Träffade inte min familj eller mina vänner på ett halvår. Låter inte som ett roligt liv, eller hur? Nej, det var det inte efter ett tag och det kände jag först när jag var ledig. Usch, nu låter det precis som att jag ska gå in i väggen snart. (HAHA) Hoppas jag verkligen inte, för jag gillar mitt jobb!


Det är svårt att förklara för någon som har lätt för att somna/sova hur det är att ligga vaken en hel natt eller en hel vecka. Man måste nog tyvärr uppleva det själv - fast jag skulle ju inte vilja rekommendera det. (HAHA) Men om tokig är det man vill vara så testa det, för det är precis det man blir! (HAHA) Har aldrig druckit så mycket att jag fått en baksmälla, men en kollega sa beskrev till mig att en sömnlös natt för honom känns som en baksmälla. Fler kanske förstår hur det känns nu? :D


Är hemskt ledsen för att ni får läsa så mycket negativt, men det känns lite ytligt att bara skriva om roliga saker (och smink) osv. Så detta är alltså anledningen till att jag har varit lite inkognito. (HAHA) Men nästa inlägg kommer det att handla om SMINK!




Hoppas ni hade ett bättre avslut på 2013 än vad jag hade. Så önskar jag att 2014 ska bli ett förbaskat bra år för oss alla!




Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Skapa flashcards