Alla inlägg under februari 2014

Av pohoiyi - 20 februari 2014 11:45

Hej!




 

Såg precis nyss att denna smak innehåller bara 275g istället för 300g som de vanliga har. Hm, lurigt. 



Nån som älskar chips? Moi! :D


I och för sig så gillar jag nästan all slags snacks, men måste jag välja så är det chips jag väljer. Så fort det kommer ut nån ny chips måste jag testa det. Förra helgen köpte jag Estrella Double Beef. Låter lite udda men: "I'm not afraid!"


Räfflade chips som smakar till en början rökigt på ett positivt sätt, ja, lite som barbecue, men sen smakar det mer och mer som att man har tryckt i sig jättemycket torkad biffkött på ett negativt sätt. Försmak av rökig barbecue var gott men eftersmak av biff var inte gott. Chipsen får tummen ner för mig. Gillar inte den. Tyvärr får jag nog slänga nästan hela chips påsen.


Varför gör de inte mindre påsar när de släpper ut nya smaker? Så att man kan smaka först innan man köper en stor påse. Vart försvann 200g påsarna? De är ju också stora i och för sig, men de finns inte längre i butikerna. Bara på hemmakväll, Statoil el dyl. Det handlar om pengar förstås. Men, för det första, känns det inte miljövänligt, för det andra, får jag dåligt samvete när jag slänger för jag tycker inte om att slänga mat!   



 

Har ni tänkt på hur mycket luft man fyllt i en chipspåse?!



Estrella Double Beef & Onion: DENISE-DISAPPROVED   




Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 18 februari 2014 17:15

Hej!




Äntligen dags för en ny dagsmake! Dags - dagsmake, dags - dagsmake. (Hehe)


I höstas använde jag ofta matta färger men nu kände jag för lite förändring, och för omväxlingens ville jag ha lite skimmer och andra färger. Jag har ju så mycket smink. Det vore synd om jag inte använde det på mig själv också. (Hehe)


Sen i början av denna månad har jag haft den här makeup looken. Lite mer sotiga ögon och ljusare glossigare läppar. På grund av badrumsbelysning ser ögonskuggan "guld" ut än vad den är i verkligheten. Om jag ska beskriva färgen som jag använde över hela ögonen, så är den grålila med lite skimmer. Vid ögonvecken använde jag en mycket mörk khakigrön ögonskugga för att definiera ögonen. Jag brukar låta de nedre franskanterna vara för en mer naturlig look.


Bloggplatsen.se gör mina bilder blekare, som jag ser det på min egen dator i alla fall. Vet inte varför. Ser nästan ut som jag bara har eyeliner. I verkligheten syns ögonskuggorna, definitivt.


 

Ögonskuggan ser "guldig" ut men i verkligheten är den grålila.

 


 


Nedanför har ni en lista på produkterna. 



Ögon & Ögonbryn


1. Too Faced Matte Eyeshadow.

2. Urban Decay, Bust.

3. Stila Stay All Day Waterproof Eyeliner (Den är verkligen vattenfast!).

4. Urban Decay Cannonball.

5. Sleek iDivine Matte V2 Eyeshadow Palette


Ansikte & Läppar


6. Lancome Teint Idole 24h, #035.

7. Chanel Perfection Lumiere, #40

8. Mac Full Coverage Foundation, #30 (Används som concealer i denna look).

9. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

10. Becca Shimmering Skin Perfector, Opal (Den här använde jag bara den här gången. Inget måste.)

11. Daniel Sandler, Hot Pink.

12. Lumene Rasberry Miracle Lip, Blooming Meadow.







Hoppas ni gillade det!





Vid tangenterna / Denise ;) 


__________________________________________________________________________________________________


Av pohoiyi - 15 februari 2014 12:15

Hej!





Vad gör man på en ledig lördag? Städa, shoppa, festa eller slappa? Allt kanske? Är det fler som jag som känner att man hela tiden måste göra nånting?


Vad gör jag denna lediga lördag. Blogga! Och idag vill jag diskutera om det här med ledighet. Då kör vi!


Dagen innan jag började jobba i somras läste jag en artikel om det här med ledighet och att man faktiskt ska ta sig tid att koppla av. Att inte planera in en massa saker att göra hela tiden, som att renovera hus, åka bort, städa osv. Å andra sidan, menade de på att om det är det som är avkopplande för en då är det självklart bra. Så länge man inte känner att det är ett "måste". Det låter ju vettigt. Då är frågan om det är något man själv vill göra eller är de nånting man känner sig tvungen till att göra. Inte så lätt i vissa fall. För ibland går de hand i hand med varandra. Alla vill väl ha ett skinande rent hem, men då MÅSTE man lägga ned mycket tid på det. Är det värt det?


Då är det kanske inte så konstigt att man blir stressad. För allt ska ju hinnas med, för att allt ska bli så bra som möjligt. Nu var jag snäll. Jag menar egentligen, att allt ska bli så perfekt så möjligt. Ordet "perfekt" finns ju uppenbarligen, men fenomenet finns inte. Det är ett ord som beskriver något som inte finns! Tänk så mycket bättre alla hade mått om man inte hade så orealistiska krav på sig. Precis! Det handlar inte om att man inte ska ställa krav på sig och att vilja göra sitt bästa. Utan det handlar om att så många människor ställer orealistiska krav på sig själva.  Och då är man dömd för att misslyckas. Hörni, jag fick just en "aha-upplevelse"! (Hehe)


Så kontentan är den att, om man har jobbat hårt och gjort sitt bästa, får man lov att vara ledig och faktiskt VARA ledig när man är ledig!


Nedanför har jag bifogat ett klipp där Oprah Winfrey pratar med en känd och erkänd forskare inom sociologi, Brene Brown. Vet ni inte vilka dessa är? Hallååå?! :D




Oprah Winfrey och Brene Brown börjar diskutera om vad perfektionism faktiskt innebär och varför man vill vara det, mer i mitten av klippet.



Njut av ledigheten!



Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards