Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Dagsmake Februari

Av pohoiyi - 18 februari 2014 17:15

Hej!




Äntligen dags för en ny dagsmake! Dags - dagsmake, dags - dagsmake. (Hehe)


I höstas använde jag ofta matta färger men nu kände jag för lite förändring, och för omväxlingens ville jag ha lite skimmer och andra färger. Jag har ju så mycket smink. Det vore synd om jag inte använde det på mig själv också. (Hehe)


Sen i början av denna månad har jag haft den här makeup looken. Lite mer sotiga ögon och ljusare glossigare läppar. På grund av badrumsbelysning ser ögonskuggan "guld" ut än vad den är i verkligheten. Om jag ska beskriva färgen som jag använde över hela ögonen, så är den grålila med lite skimmer. Vid ögonvecken använde jag en mycket mörk khakigrön ögonskugga för att definiera ögonen. Jag brukar låta de nedre franskanterna vara för en mer naturlig look.


Bloggplatsen.se gör mina bilder blekare, som jag ser det på min egen dator i alla fall. Vet inte varför. Ser nästan ut som jag bara har eyeliner. I verkligheten syns ögonskuggorna, definitivt.


 

Ögonskuggan ser "guldig" ut men i verkligheten är den grålila.

 


 


Nedanför har ni en lista på produkterna. 



Ögon & Ögonbryn


1. Too Faced Matte Eyeshadow.

2. Urban Decay, Bust.

3. Stila Stay All Day Waterproof Eyeliner (Den är verkligen vattenfast!).

4. Urban Decay Cannonball.

5. Sleek iDivine Matte V2 Eyeshadow Palette


Ansikte & Läppar


6. Lancome Teint Idole 24h, #035.

7. Chanel Perfection Lumiere, #40

8. Mac Full Coverage Foundation, #30 (Används som concealer i denna look).

9. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

10. Becca Shimmering Skin Perfector, Opal (Den här använde jag bara den här gången. Inget måste.)

11. Daniel Sandler, Hot Pink.

12. Lumene Rasberry Miracle Lip, Blooming Meadow.







Hoppas ni gillade det!





Vid tangenterna / Denise ;) 


__________________________________________________________________________________________________


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards