Alla inlägg under mars 2014

Av pohoiyi - 22 mars 2014 20:30

Hallu!



 

Yogamatta och vristvikter 0,5kg från XXL.com. Och ett par gamla Nike-skor.



Efter 2 års uppehåll har jag äntligen börjat att träna igen. Ja, jag vet. TVÅ ÅR!!! Jag började träna på Medley som är en del av Växjös simhall, tror jag, för 2 år sen. Jag minns att det var januari och jag var så taggad. Tränade intensivt i 6 månader innan semestern. När jag sedan kom tillbaka och började jobba igen, hade jag absolut ingen motivation till att träna igen. Och den där omotivationen varade i 2 år. Ni tänker säkert då att jag är smal och behöver ändå inte träna så det gör inget. Tjock eller smal, ingen mår bra av att sitta stilla hela tiden. Dessutom äter jag rätt mycket skräpmat. Jag är som en pommes frites. Smal på utsidan men det är fullt av fett på insidan. Eeeuuuwww, äckligt. Det nog därför min kropp är i obalans vilket i sin tur påverkar min hy. Nej, så får det inte vara. Så nu har jag äntligen tagit tag i saken och börjat träna igen! Dock inte på den konventionella vägen. (Hehe)


Jag förstår nu att varken gym eller olika träningspass är något för mig. Det är för omständigt att ta sig dit. Det tar tid att ta sig dit och hem, man måste passa tider, det är alltid jättemycket folk, osv. Nej, det passar inte mig och det hjälper inte att tvinga mig dit. För då kommer det att bli som förra gången att jag betalar för ett år men tränar bara i ett halvår.


För ca 2,5 månader innan råkade jag se ett träningspass på youtube som såg rätt rolig och enkel ut och som man kunde göra hemma. Då bestämde jag mig för att testa det. Det är alltså olika träningspass där olika Victoria Secret modeller visar hur man gör tillsammans med sina tränare. Förstå mig rätt, jag drömmer absolut inte att få såna "killer-body" som de har. Tycker bara att de har rätt okomplicerade träningsrutiner som jag tror passar mig. Och att jag kan göra det hemma. Yay! :D


 

Ready for fight! (Haha)


Jag beställde hem 2 par vristvikter på 0,5 kilo och 1 kilo så att jag kan variera, samt en yogamatta. Nu har jag följt ett träningspass i ca 2 månader nu och tränar bara i ca 30 minuter/gång. Jag blir inte sådär toksvettig men varm blir jag. Vill bara hålla mig igång lite. Samtidigt försöker jag gå så mycket jag bara kan. DET älskar jag. Det är min avkoppling. Så skönt att bara få vara ute och samtidigt få rensa tankarna lite på samma gång. Förra veckan hade vi grymt fint väder här i Växjö så jag tror att jag gick runt Växjö sjön i stort sett alla dagar. Jag tycker inte om att träna, men jag tycker om att motionera.


Idag kände jag för ett kort träningspass så då gjorde jag bara några övningar för rumpan, låren och magen och stretch före och efter. Allt detta tog ca 20 minuter. Jag tog också en runda runt sjön imorse. Najs! Det jag kan säga är att det kanske inte låter eller ser så ansträngande ut. Jag må inte svettas lika mycket som när jag tränade på Medley, men shit vilka förskräckliga träningsvärk jag brukar få efteråt!


Jag är ingen expert när det gäller träning utan gör bara det som känns bra för mig så att jag kan hålla igång. Så jag hoppas att du hittar en träning som passar dig! 


Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!




Vid tangenterna / Denise ;)




Ps. Var sugen på Subways baguetter men utan fyllningar. Ringde till vår närmaste Subway med förhoppning om att få köpa några baguetter. Och YES, det fick man! Men vet ni hur mycket vi fick betala?! 50kr för 2 ofyllda baguetter!!! Rena rånet! Aja, det var gott i alla fall. (Hehe)

 

 

Här gömmer sig baguetterna. Dyrgripar, tydligen. (Haha)

 

__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 9 mars 2014 17:45

Hallå på er!


 


Fina Växjö sjön. Kommer alltid vara trogen den här fina sjön. Kommer inte att överge dig för Trummen (En annan också fin sjö i Växjö.) (Hihihi)



Äntligen har våren kommit till vår fina stad Växjö! OMG! Jag kan inte fatta att det är sant! Vi som bor i Växjö har fått leva i mörker, ja, sen i oktober. Så då kanske ni förstår hur glada vi är nu när solen har anlänt. Jag minns inte att jag har upplevt en sån mörk höst och vinter i hela mitt liv. Eller så är man kanske mer obervant och mer beroende av solljus nu när man blivit äldre. Vilket som så är jag såååå freakin' glad att det är ljusare nu! Det har varit fint väder hela helgen och jag har passat på att vara ute så mycket som möjligt. Och det har varit helt underbart. Gick precis en andra runda runt Växjö sjön. Har NÄSTAN lust att gå en runda till. (Hehe)


Det har varit så varmt så att jag har kunnat gå utan vinterjackan då jag går med raskt fart. Passade också på att ta lite kort på vår fina stad när allting börjar blomma ut. Det verkar som att det kommer att bli fint väder veckan som kommer också. Vad härligt! Se till så att ni kommer ut och njuta av den härliga vårsolen, för rätt som det är kanske den oönskade snön kommer. För den var ju här förra helgen! Oh No!! :(


 

Vår egna discokula! Saturday Night Fever! (HAHA)


 


Fina vitsippor!



Vaknade vid 9 imorse och startade dagen med 2 hembakade kanelbullar och en skål snabbnudlar. Ingen nyttig frukost precis men det var det jag var sugen på. Jag åt väldigt bra och nyttig frukost när jag var yngre men ju äldre jag blivit desto mindre äter jag på morgonen. Jag mår så illa då. Det kan bero på att jag måste upp mycket tidigare nu och det är alldeles för tidigt för mig att äta frukost. Behöver gå upp vid 5.30 för att åka till jobbet. Och vid den tiden har jag ingen aptit alls. Det jag kan äta måste vara nåt sött, dock inte godis och sånt. Men typ som kanelbullar eller bakelser osv, det kan jag äta. Konstigt? Jag vet. Har ingen bra förklaring till detta. 


 

Yummy!


Jag får så mycket energi av solen så jag har varit rätt duktig hela helgen. (Hehe) Lagat bra mat, städat, laga mat, städat lite igen, testat smink, motionerat, tränat osv. Min pojkvän verkar också haft lite mer energi än vanligt, som har bakat äppelpaj och kärleksmums. Vi brukar inte baka hemma hos oss. (HAHA)


 


Inte ofta vi lagar en komplett middag med förrätt, huvudrätt OCH efterrätt!! Vilken lyx helg med mycket god hemlagad mat vi haft denna helg! Det är livet! :D


     


 

Kärleken min har bakat den här goda kärleksmumsen! HOT! (HAHA)



På tal om motionera. Jag har kanaliserat 90-talet den senaste tiden så jag lyssnar nästan bara på de låtarna. Får så mycket energi av dem. Ni vet såna låtar som What Is Love (Haddaway), Rythm Is A Dancer (Snap), Feel The Night (Look Twice), Sing Hallelujah (Dr. Alban), Beautiful Life (Ace Of Base), Will I See You Again (E-type) m.m Har laddat ner dem på Spotify så jag har lyssnat på dem varje gång jag är ute och går. Vilken fart det är på de låtarna alltså! Härligt! That's my jam! (HAHA) Nedanför har ni Will I See You Again av vår käraste svenska E-type! Wohoo!



Att vädret kan ha en sån stark påverkan på oss. I will never underestimate it again! :D




Vid tangenterna / Denise ;)




Ps. Nån som saknar en Ketchup-flaska?


 


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards