Alla inlägg under april 2014

Av pohoiyi - 26 april 2014 07:45

Godmorgon godmorgon! :D




En massa god mat under hela påskveckan! Wohoo! :D Min påskmat. (Hehe) De där vita bullarna ovan kallas för dumplings på engelska men på vietnamesiska heter de Banh Bao och är som piroger. Jättegoda! De här fick jag av en kompis. Mums!!!



Hur var påsken för er? Jag hade det helt uuuunderbart! Vi hade så fint väder hela helgen i Växjö. Jag vet inte hur många gånger jag var ute och gick runt sjön. Nu har man ont överallt i kroppen. (HAHA) Hur i 17 kan man få ont i kroppen av att gå?! Crazy. (Hehe)

 


Nedan har ni många fina kort på Växjö. Det sista kollaget är dock finast. (HAHAHA)


 

Titta på byggnaden. Ser ut som den har en massa örhängen på sig. (HAHA) Allvarligt talat, det ser lite farligt ut när alla kablar hänger utanför på sådär. Men jag antar att byggarna vet vad de gör. :/



 


Lunch date med vännerna på Izakaya Moshi.





Ha en fortsatt trevlig lördag!





Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________



Av pohoiyi - 20 april 2014 19:00

Hej på er!




Hoppas ni har en underbar påsk, än är det ju faktiskt inte över. Vi har ju hela dagen idag och imorgon kvar! Jippie! Själv har jag haft det riktigt underbart. Träffat familjen och vännerna och tagit det riktigt lugnt denna helg. Mycket mat och skratt. Härligt! 



 

Nåt för dig? ;)



Men det är inte påsken jag ska skriva om i detta inlägg utan en makeup look som jag gjorde för ett tag sen men inte haft tid att skriva om det. Nämligen en 90-tals inspirerad look. Beverly Hills 90210? Den som visades under 90-talet inte den nya som visas nu. Nån som följde den serien då? Jag gjorde det i alla fall och jag minns att jag tyckte Brenda Walsh, aka Shannen Doherty, var sååååå fin! Henne hejade jag på! Visst hejade man antingen på Kelly eller Brenda? (Muhahhaha) Jag var Team Brenda! (HAHA) Man måste se det för att förstå vad jag menar. (Hehe) En typisk ungdomsserie om skolan men mest intriger. Om vackra och många gånger rika människor som vi fascineras av än idag. Det har inte förändrats så mycket. (Nu svamlar jag om annat igen. Sorry!)

 

 

Kanske en blandning av Brenda Walsh och Scarlett Johansson? Läpparna går mot det orangea på datorn men i verkligheten är den mörkare och inte lika orange.

 


Till looken. Om ni googla på Brenda Walsh eller Shannen Doherty och sen typ 90-tals kommer ni att få fram lite bilder på hur hon såg ut då. Jag vågar inte riktigt använda de bilderna för jag är urusel på vilka bilder som är okej att lägga upp eller inte. Läste lite om det och jag tror inte jag får använda hennes bilder utan tillåtelse. I alla fall, googla så kan ni se ungefär vad det är för look jag vill få till, med lite justeringar så att det passar mig. :D



 

De ögonskuggorna jag markerat med ett V är alltså de som jag har använt. 



Ögon & Ögonbryn


1. Sleek iDivine Matte Eyeshadow Palette V2.

2. Urban Decay Cannonball Mascara Waterproof.

3. Stila Stay All Day Waterproof Eyeliner, Black.

4. Anastasia Covet Eyeliner, Black.

5. Stilazzi Lösögonfransar.


Ansikte & Läppar


6. Chanel Perfection Lumiere, #40.

7. Lancome Teint Idole 24h, #35.

8. Mac Full Coverage Foundation, NC 30.

9. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

10. Nars Bronzer, Laguna.

11. Mac Blot Pressed Powder, Translucent.

12. Mac Lip Liner, Burgundy.

13. Maybelline Lipstick Satin Finish, Empire Red.



 

Och såhär blev det i real life. Jag skippade lösögonfransarna för det kändes lite för mycket under dagstid. Om ni undrar så klippte jag bort mina vänner för jag tror inte de vill synas så mycket på nätet. (Hihi) Den här bilden togs i februari i år, så det var ett tag sen. Vi firade min födelsedag då, som egentligen är i november. Bättre sent än aldrig! :D Det var skitroligt som vanligt!

 

 

 


Ha en fortsatt härlig helg!





Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 14 april 2014 20:00

Hallu!





 

Första klippningen som blev lite längre än axellångt. Egentligen var det tänkt att det skulle vara kortare än axellångt. (På väg till Göteborg, Augusti 2012.)



För ca 2 år sen bestämde jag mig för att klippa mitt hår riktigt kort efter många års velande. Sedan Rihanna visade upp sin nya hårstil i "Umbrella" har jag velat ha lika kort hår som henne, men hade inte modet att klippa av mitt långa svall som just då nådde enda ner till midjan. Men för 2 år sen kände jag mig redo och gick därför till frisören för en kortare klippning. Min frisör var inte tillgänlig så jag fick en annan eftersom jag inte "kunde" vänta. Det roliga var att den här frisören vågade inte klippa av så mycket hår. Hon frågade hela tiden om jag var säker och att hon skulle ta det lite försiktigt först ifall jag skulle ändra mig. Det slutade med att hon klippte mig lite längre än axellångt, men egentligen ville jag ha det ännu kortare. Jag fick en ny tid och hon klippte mig igen och då blev det som jag hade tänkt mig och jag blev mycket nöjd. 


Fastän jag var nöjd med håret så var det en stor förändring och jag var tvungen att hitta nya sätt att styla håret, nya hårstilar och ja, faktiskt en ny klädstil som skulle passa till det korta håret också. Ja, jag tycker att olika klädstilar passar till olika hårstilar och vice versa. Till en början hade jag en liten "håridentitetskris" men jag visste att jag skulle hitta nåt som passade mig, och det tog inte länge innan jag hittade en hårstil som passade mig. Och sen dess har jag haft typ axellångt och som kortast har håret slutat vid öronen, i 2 år nu. 


Efter andra klippning av min frisör på Skult i Växjö. (På väg till Halmstad, 2012.)

 

Det är rätt intressant hur mycket man identifiera sig med den stilen man har. Nu låter det som om jag är ett värsta modelejon. Det jag menar är att alla har en "stil". Även om det inte finns nåt namn på den stilen man har så har alla en stil. Och den här stilen är en del av vår identitet och eftersom det är det så kan det var svårt/jobbigt vid förändringar. Och detta kanske gäller för alla delar av våra identiteter? Interesting.


 

Detta är för snart ett år sen och jag har haft kortare än såhär.



NU vill jag spara ut håret. Nu vill jag att det ska vara långt. Och om jag hade fått bestämma hade jag velat ha det riktigt långt nu till sommar för jag vill kunna fläta håret. Det ser väldigt snyggt ut till den här 90-tals trenden som är inne just nu. MEN då hade jag behövt spara ut håret sen i somras, men det gjorde jag ju inte. Klippte mig två gånger i höstas tror jag. Båda gånger choppade jag nog av 5-6 cm. Ajajaj.


Nåväl det håller ju på att växa ut, men ni vet när man vill spara det långt så känns det som en evighet. 

 

 

Detta togs för ca 2 veckor sen. 

 

 

 


Lärdomen av detta inlägg är alltså tålamod, tålamod och åter tålamod. (Hehe)





Ha en fortsatt trevlig kväll!




Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 5 april 2014 19:30

Godkväll på er!





 

För att få fram den här intensiteten använde jag 3 lager. Viktigt att låta varje lager torka färdigt innan man stryka på nästa. Annars är risken stor att man får vänta ännu längre har jag märkt.




Vill du lägga 400-1000kr på naglarna? Är svaret nej? Då får du lära dig att fixa naglarna själv. :D Själv tycker jag att det är rätt roligt och framförallt avkopplande att måla naglarna själv. Nån gång då och då kan man ju unna sig att gå till en riktigt salong. Inget fel med det! (Hehe)


Har varit på en nagelsalong en gång förut men jag tyckte inte att det höll så bra och mina naglar blev dåliga så sen dess har jag inte varit på nån mer. Inte för att det skrämt upp mig utan mer för att jag gillar att göra det själv. Jag minns att naglarna blev fina men var jättetunna. Och jag brukar har rätt bra och starka naglar annars. Det var nog bara otur för jag har en kollega som gör det regelbundet och hennes naglar är alltid jättefina. 


Köpte 4 nya nagellack från Maybelline Color Show för några veckor sen på Lyko.se. Har 2 stycken sen tidigare, vilket jag har skrivit om i ett annat inlägg. Blev så förvånad att de höll så bra så jag bestämde mig nu för att införskaffa fler. Varför köpa nåt dyrt när man kan få minst lika bra för en mycket mindre peng? Det är billigt och det finns hur många fina färger som helst att välja mellan. Inte nog med det brukar nagellacket hålla i ca 1 vecka. Det, för mig, är riktigt bra!


 

Jag kom att tänka på. Generellt brukar man få rätt mycket nagellack i varje såna här flaska. Är det nån som kan göra slut på en sån flaska innan den blir dålig? Det är i så fall bara såna som jag använder som underlag som tar slut, annars brukar det hålla jättelänge.

 


Målar inte alltid naglarna men om jag gör det brukar jag göra det på söndagarna, oftast på kvällen när jag är färdig med all städning och matlagning då unnar jag mig själv lite film och lite nagellack..? (Haha) Som denna vecka har jag inte haft tid att måla naglarna så jag har haft samma nagellack i 2 veckor nu. Ni kanske kan föreställa er hur det ser ut. Det ser ut som jag har små vita öar på mina naglar. (Haha)

 


 

Detta är en vecka senare. Eller till och med lite mer tror jag. Visst, håller det bra?! Jag är inte sponsrad.





Fördelar:


Torka rätt fort.

Mycket billigt, 39 kr.

Håller länge.


Nackdelar:


Inga jag kan komma på.




Maybelline Color Show, Winter Baby: DENISE-APPROVED   




Ha en fortsatt trevlig helg!





Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards