Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Brenda Walsh (från Beverly Hills 90210) inspirerad makeup look

Av pohoiyi - 20 april 2014 19:00

Hej på er!




Hoppas ni har en underbar påsk, än är det ju faktiskt inte över. Vi har ju hela dagen idag och imorgon kvar! Jippie! Själv har jag haft det riktigt underbart. Träffat familjen och vännerna och tagit det riktigt lugnt denna helg. Mycket mat och skratt. Härligt! 



 

Nåt för dig? ;)



Men det är inte påsken jag ska skriva om i detta inlägg utan en makeup look som jag gjorde för ett tag sen men inte haft tid att skriva om det. Nämligen en 90-tals inspirerad look. Beverly Hills 90210? Den som visades under 90-talet inte den nya som visas nu. Nån som följde den serien då? Jag gjorde det i alla fall och jag minns att jag tyckte Brenda Walsh, aka Shannen Doherty, var sååååå fin! Henne hejade jag på! Visst hejade man antingen på Kelly eller Brenda? (Muhahhaha) Jag var Team Brenda! (HAHA) Man måste se det för att förstå vad jag menar. (Hehe) En typisk ungdomsserie om skolan men mest intriger. Om vackra och många gånger rika människor som vi fascineras av än idag. Det har inte förändrats så mycket. (Nu svamlar jag om annat igen. Sorry!)

 

 

Kanske en blandning av Brenda Walsh och Scarlett Johansson? Läpparna går mot det orangea på datorn men i verkligheten är den mörkare och inte lika orange.

 


Till looken. Om ni googla på Brenda Walsh eller Shannen Doherty och sen typ 90-tals kommer ni att få fram lite bilder på hur hon såg ut då. Jag vågar inte riktigt använda de bilderna för jag är urusel på vilka bilder som är okej att lägga upp eller inte. Läste lite om det och jag tror inte jag får använda hennes bilder utan tillåtelse. I alla fall, googla så kan ni se ungefär vad det är för look jag vill få till, med lite justeringar så att det passar mig. :D



 

De ögonskuggorna jag markerat med ett V är alltså de som jag har använt. 



Ögon & Ögonbryn


1. Sleek iDivine Matte Eyeshadow Palette V2.

2. Urban Decay Cannonball Mascara Waterproof.

3. Stila Stay All Day Waterproof Eyeliner, Black.

4. Anastasia Covet Eyeliner, Black.

5. Stilazzi Lösögonfransar.


Ansikte & Läppar


6. Chanel Perfection Lumiere, #40.

7. Lancome Teint Idole 24h, #35.

8. Mac Full Coverage Foundation, NC 30.

9. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

10. Nars Bronzer, Laguna.

11. Mac Blot Pressed Powder, Translucent.

12. Mac Lip Liner, Burgundy.

13. Maybelline Lipstick Satin Finish, Empire Red.



 

Och såhär blev det i real life. Jag skippade lösögonfransarna för det kändes lite för mycket under dagstid. Om ni undrar så klippte jag bort mina vänner för jag tror inte de vill synas så mycket på nätet. (Hihi) Den här bilden togs i februari i år, så det var ett tag sen. Vi firade min födelsedag då, som egentligen är i november. Bättre sent än aldrig! :D Det var skitroligt som vanligt!

 

 

 


Ha en fortsatt härlig helg!





Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Skapa flashcards