Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

First Aid Beauty Dual Repair Face Cream

Av pohoiyi - 31 maj 2014 14:45

Hej på er!




Lyxbrud i en billig förpackning. (Hihi)  



Hur är läget?! :D


Idag ska det handla om hudkräm för hela slanten. Jag har länge varit trogen Dermalogica Age Smart Super Rich för att den har funkat så bra. (Jag måste dock använda den tillsammans med ett serum, mer specifikt Clarins Hydraquench serum för att få optimal återfuktning. Tror jag har skrivit om det här i ett tidigare inlägg.) Den verkligen jättebra särskilt för torr hy. Den enda nackdelen är att den är jättedyr! 500kr för 50ml är det billigaste jag lyckats hitta den för. På svenska hemsidor ligger den nog runt 700kr. Den är inte så jättedryg om jag ska vara ärlig. Tar slut på ca en månad och kan ni tänka er 500kr för en hudkräm i månaden? Det blir väääldigt dyrt i längden. 


Därför bestämde jag mig för att hitta ett billigare alternativ och det gjorde jag. Följer många skönhets gurus på Youtube och flera av dem pratar gott om ett det amerikanska märket (Tror jag.) First Aid Beauty. Deras produkter påstås vara skonsam mot huden precis som produkter från det franska märket La Roche-Posay.


       


Jag har testat två ansiktskrämer från FAB (First Aid Beauty): First Aid Ultra Repair och Dual Repair. Den första är mer som en lotion och den är bra men är inte tillräckligt återfuktande om man är väldigt torr. För mig passar den bättre till att ha under varmare tider som nu under sommaren. Den andra som jag använder nu är mer som en kräm och är fetare. Den har varit en bra ersättare till Dermalogica Age Smart Super Rich. Kommer att gå tillbaka till Ultra Repair nu när det är varmare.


Visste ni att fokusen på många "anti-ageing" krämer är just att ge fukt och återfuktar huden? Lärt mig av många professionella makeup-artister (som Lisa Eldridge, Charlotte Tilbury, Wayne Goss) på Youtube att det är just fukt huden behöver när man blir äldre. 


Känns alltid svalkande och lent mot huden. 



Produkten lovar att:


- stärka hudens naturliga skydd.

- stimulera huden.

- minska hudens känslighet samt motverkar ålderstecken.

- absorberas i huden fort och effektivt för ett mer dramatiskt resultat.

- återfukta huden och minska fina linjer och rynkor.


Jag vet inte om krämen gör allt den påstår, men jag håller definitivt med om att den verkligen återfuktar. Jag har testat flera olika krämer men inga som har funkat som den här förutom Dermalogicas kräm också då. Jag har varit supertorr och FAB Dual Repair har verkligen varit räddaren i nöden. (Not sponsored.) Min hud känns lenare, "fuktigare", finare, mycket bättre helt enkelt! Nåt annat som jag tycker är extra bra är att krämen känns inte kemikaliskt. Och den luktar inte konstigt. Jag vet inte vad det är men den känns "naturlig". Dock måste ni tänka på att den här krämen har funkat på mig. Det är inte säkert att den funkar på alla. Även om att det står att det är parabenfri osv betyder det inte att man inte skulle kunna vara känslig mot det. Man kan vara känslig mot ALLT. Be gärna om prover innan ni köper! Jag är ju lite av en "Daredevil" (Hihi) så jag chansar ibland. Denna gång hade jag tur! :D


Ni kan läsa mer om produkten på feelunique.com, som är en sida jag brukar handla krämer osv. på, eller på deras egna hemsida firstaidbeauty.com.



 

Jag är inne på min andra burk nu.




Fördelar:


Väldigt återfuktande. (Passar bäst till torr hy.)

Parfymfri.

Parabenfri.

Gör huden len.

Huden får lyster.

Bra för känslig hud.


Nackdelar:


Är inte så jättebillig, men jag tycker att det är värt det. (Ca 350kr)

Förpackningen är kanske inte den finaste. (Men det är ju innehållet som räknas.)




First Aid Beauty Dual Repair: DENISE-APPROVED   





Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

 
 
angelica

angelica

31 maj 2014 15:49

köpte en ansiktskräm i thailand som råkade vara antirynk med nå snigelextrakt haha xD

http://angelicato.bloggplatsen.se

pohoiyi

31 maj 2014 20:00

Hej Angelica!


Oj, det låter liiiite annorlunda. Hehe Funkar det då?

 
angelica

angelica

31 maj 2014 21:35

njaa jag är inte så förtjust i den, känns lite plastigt i ansiktet haha :D

http://angelicato.bloggplatsen.se

pohoiyi

2 juni 2014 18:46

Haha ok. Vad tråkigt. Hoppas inte att den var så dyr. :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards