Alla inlägg under september 2014

Av pohoiyi - 13 september 2014 21:00

Hej!




Jag är såååå ledsen för att jag har inte lagt upp nånting på min blogg på jättelänge. Jag har inte tyckt at tjag har haft nåt kul att skriva om, men så kom jag på att jag kan ju lägga upp lite bilder på vad jag gjorde nu i somras. Kan ju vara kul för nån som planera att hitta på nåt och vill få lite tips.


I "somras" låter väldigt märkligt för mig. Har jobbat i snart 5 veckor nu och höstvädret har börjat att dra sig in i Växjö. Känns som sommarn "hände" så länge sen, men samtidigt var det ju inte länge sen. Konstig känsla under en sån här övergångsperiod.


Min pojkvän och jag åkte till Göteborg i precis i början av augusti och låg över i två nätter på Scandic Europa, som låg precis jämte Femman. Super! Vi hade det så himla bra och mysigt. Och vädret var ju helt underbart! Har varit i Göteborg många gånger, men har aldrig avnjutit stan på samma sätt som vi gjorde det denna gång. Förut var det mest för Liseberg man åkte dit för. Efter denna mini-resa vill jag göra det till en tradition att vi åker dit på somrarna. 


Nedanför har ni lite bilder på vad vi gjorde.



Dag 1: Sushi till sen lunch!

 

       


På kvällen:


 

Vi åt på en utav de många restaurangena som finns på avenyn innan utgång till Yaki-Da. Och Yaki-Da var skittråkig. Trots att det inte var så mycket folk kändes stället litet. Vi valde kanske fel dag att gå ut på Yaki-Da? :(



Dag 2: Frukost på hotellet.


 

Frukost baby! :)


 

Scandic har alltid så bra frukost-serveringar.


 

En infinity-pool?


 

Några goda kylande drycker på en varm sommardag. Blåbärssmoothi och nån kall kaffedryck.


 

Göteborg stad.


 

Slottskogen.


 

Vad söta de var!


 

The top of Gothenburg! NOT! HAHA


 

Vietnamesisk mat. Pho Bo och Banh Mi Thit på 5:an. 


 

Banh Mi Thit.


 

Det blev bio sista kvällen och Maleficient var det vi valde att se. Och gud så bra den var! Angelina Jolie gör inte en besviken i den här filmen.



Dag 3: Mot Malmö

Vi stannade till "Flickorna Lundgren" på Skäret på vägen.


 

Dyr fika, men en mysig en. :)


   

Silverte.




Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!




Vid tangenterna / Denise ;)


_____________________________________________________________________________________________________

Skapa flashcards