Alla inlägg den 20 december 2014

Av pohoiyi - 20 december 2014 14:45

 


Så då var jag på den efterlängtade julgalan på Vida Arena stadium torsdagen den 11:e. Jag hade det supertrevligt trots att jag hade en lång arbetsdag. Vi var sju tjejer och hade först en tjejmiddag på Rose Garden sen åkte vi till Vida Arena runt 20.00-tiden Var på ett möte på jobbet och jag visste att jag skulle bli sen så jag bad av tjejerna att beställa åt mig. Jag hade tittat på menyn och allt jag så visste vad jag ville ha. Alla tog buffén utom jag, som beställde Lax Tempura.


Jag är ledsen men jag måste vara sådär tråkig och kritisk med maten för jag var inte alls nöjd. Beställde Tempura lax. Friterad lax på japansk vis stod det på menyn. Har man en gång ätit riktig god japansk tempura så är det svårt att slå det. Åt för första gången i L.A och det var helt underbart god! Vid första anblicken såg maten inget vidare ut, men vilken lätt frityr och ändå så knaprigt! Delish! Trodde såklart inte att det skulle vara godare på Rose Garden, men förväntade mig ändå något smakligare än vad det var. Tre små laxbitar på en bädd av wokade grönsaker som inte smakade nånting med pommes och bearnaisesås. Hm, vet inte vad det var för rätt egentligen men det var absolut inte japanskt. 


Tyckte jättemycket om Rose Garden innan och åt ofta där när jag var i Malmö, men jag tycker att det har blivit sämre. Vet att det är många som äter där så det är olika vad man tycker. Så låt mig inte avskräcka er! Om ni inte varit där så testa!


Tillbaka till julgalan. Följande artister var där: Danny Saucedo, Linda Bengtzing, Alcazar, Albin, E-type, Helena Paparizou, Mathias Andreasson, Erik Segerstedt. De hade ingen konferencier så man hade ingen aning om vem som skulle sjunga och hade ingen chans att förbereda sig med kameran. (Hehe)


Nedan har ni lite bilder och videor från kvällen.


Showen öppnades med Dj och Greyhound. (Hör ni mig skratta i bakgrunden? OMG, gillar inte höra min röst inspelat.)


Första nummer med Alcazar.


 

Helena Paparizou.


Danny Saucedo och Helena Paparizou sjöng tillsammans If Only You.


 

Danny Saucedo.


Danny Saucedo sjöng In The Club.


 

Dansnummer på juligt vis.


 

Danny Saucedo, Mathias Andreasson, Erik Segerstedt.

 


Erik Segerstedt sjöng All Of You.


 

Alcazar.


 

Föreställningen avslutades med E-type.


 

E-type som skuttade runt.



Christine Meltzer och Carina Berg skulle egentligen vara konferencierer men de var inte där. Linda Bengtzing tyckte jag nästan var bäst av alla där. Hon var jätteduktig live. Jag belv positivt överraskad! Vilken röst hon hade! Så nu har jag lagt till två utav hennes låtar på min Spotify-lista. :D



Hoppas detta var kul att läsa / se / höra!



Vid tangenterna / Denise ;)


Ps. Jag kan inte lägga upp mina videor direkt på bloggen så jag har lagt upp videorna på Youtube för att kunna visa er klippen. Hoppas inte man bryter alltför mycket mot upphovsrättten. :S

_____________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards