Direktlänk till inlägg 16 februari 2015

Så firade jag Alla hjärtans dag!

Av pohoiyi - 16 februari 2015 13:30

Hej!



 

"Alla hjärtansdag bakelse" från Askelyckan.



Hur var din Alla hjärtans dag? Själv firade jag och min sambo med en mysig middag på en restaurang som heter Miss Andersson i Växjö. Vi gör inte så mycket av dan längre och det är helt okej tycker jag. Känns inte som nån jätteviktig dag för mig. Det räcker med en mysig middag så är jag glad. (Hihi) Förr firade vi denna dag mer, men då var man ung, nykär och behövde en massa bekräftelse. (Menar inte att ni som fortfarande firar Alla hjärtans dag stort efter 10-20 år tillsammans är i behov av bekräftelse.) Det är bara så jag själv känner. Min sambo och jag gör så mycket för och med varann varje dag så jag känner inte att vi behöver göra nåt utöver det vanliga för att fira. Men vill man göra det stort är det också roligt och mysigt!


Såna här "högtider" kan verkligen sätta press på en; att man ska vara på ett visst sätt eller vara i det rätta sällskapet. Och på denna dag kanske man känner att man måste ha en pojkvän eller flickvän för att inte känna sig ensam. Men det tycker jag verkligen inte man behöver känna. Gör nåt med vännerna eller familjen. Ännu bättre är att du gör nåt du själv vill göra men som du inte haft tid med och unna dig själv en hel dag med dig själv! (Det var många "själv" i meningen. Hihi)


Hela dan tog vi det rätt lugnt. Vi gick lite på stan och handlade lite mat. Åt en lätt lunch (snabbnudlar) hemma. Sen gjorde vi oss iordning inför middagen vid 19.30 Väldigt sen middag men det var den enda tiden de hade ett ledigt bord. Nedanför finns lite bildbevis! :D


Excited!



     

En delad förrätt. EN liten havskräfta med ankleverkräm i nån slags petit-choux bullar. Alldeles för lite mat för 145kr.

 

 

Krispig svin med chilikål och äppelcreme. (Kommer inte ihåg exakt vad det hette.) Jag är rätt liten och blev inte mätt på maten. Hur ska en fullvuxen man bli mätt på detta?


   

Schnitzel på lammrygg och smörstekt potatis. Sambons mat.



Kvällen var mysig och det blev en lyckad kväll, dock var maten inget som jag kommer att lägga på minnet. Jag är ledsen Miss Andersson.



Vid tangenterna / Denise ;)

_____________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards