Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

En bra kräm för torr hud!

Av pohoiyi - 20 februari 2015 12:45

Hej!




 

My new savior! :D



Tänkte rekommendera en kräm till er som drabbas av mycket torr hud nu under vintern. Min hy är väldigt konstig. Den är både torr och oljig på samma gång, så därför har jag en tendens att få finnar. Under vinterhalvåret är den perioden jag brukar bli väldigt torr. Så torr så att det flagnar hud. Usch, då ser det inte bra ut. Förra året använde jag en bra kräm från First Aid Beauty och ha fortsatt att använda den, men det funkade inte lika bra detta året. Har ingen aning varför. Det är så frustrerande när det blir så för då måste man hitta en ny kräm som funkar och det är ju inte det lättaste!


Var hos min syster nyligen och hon rekommenderade mig en kräm från Yves Rocher. Jag tänkte först att det kan ju inte vara nåt bra. Yves Rocher känns inte som nåt bra märke. Men jag tänkte att vi har ungefär samma hudtyp (Inte så konstigt eftersom vi är systrar!) så jag testade hennes kräm nån dag och min hy blev lite bättre! Inte trodde jag att det Yves Rocher har bra hudvårdssprodukter! Det slutade med att jag gick beställde en hel hudvårdskit och jag har använt deras dagkräm och natkräm sen dess. 


Som vanligt använder jag mitt serum, Clarins Hydraquench Bi-phase serum, under och sen smetar jag på med en klick kräm. Jag har använt den här krämen sen nyår nu och min hy har blivit mycket bättre och har inte flagnat sen dess. Den känns väldigt fet men jag har inte haft några problem med finnar eller så alls, så var inte rädd för att den är för fet!


Den funkar verkligen jättebra. Jag hade inte skrivit om det om jag inte verkligen gillade det. ;) Så om du har problem med torr hud så ger det en chans. De är jättetrevlig och skickar gärna prover till en. (Känns som jag gör reklam åt dem.) Den är så billigt att det hade inte ens gjort nånting om man råkade beställa en hel burk. Kan använda det till kroppen istället! 


Ni ska bara ana hur mycket pengar jag lade på ansiktskrämer innan. Jag har ju gått på den idén att ju dyrare hudvårdsprodukter man köper desto bättre kvalité får man. Typ. Sedan jag var 22+ har jag köpt krämer för minst 400kr/burk för att få bukt med min problemhy. Och många gånger har de inte ens vart så jättebra eller dryga. En ansiktskräm från Dermalogica för runt 500kr tar slut på en månad. Så i ca 2 år betalade jag 500kr för en ansiktskräm per månad!! Jag säger inte att det inte var bra. Den räddade verkligen min torra hy. Men jag kände att det blev alldeles för dyrt och letade därför efter billigare alternativ. NOG OM DET!


 


Produkten lovar:


  • hudens energi återaktiveras
  • ger en ungdomlig lyster
  • passar till normal och blandhud

Det står inte så mycket om vad den gör, varken på förpackningen eller på deras hemsida. Å andra sidan är det kanske bra så de inte lovar för mycket som andra märken gör. 


 

Jag har haft den här burken sen i slutet av december.

 

 


Fördelar:


Återfuktande

Svalkande

Fet utan att vara oljig

Dryg

BILLIG (199kr)

(Jag beställde ett helt kit med en dagkräm, nattkräm, ögonkräm för 400kr. SUPERBILLIGT!)


Nackdelar:


INGA




Yves Rocher Dagcrème Youth Energy Day Care: DENISE-APPROVED   




Vid tangenterna / Denise ;)

_____________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards