Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

Detta har jag ätit sen januari!

Av pohoiyi - 7 mars 2015 13:15

Hallå people!


 

Ostron med siracha och rödlök. Nån som vill ha? :D



Äta varierat = äta hälsosammare. Ett nyårslöfte? Nix pix! Är helt enkelt bara så trött på att vara trött jämt och jag tror starkt på att det har med mina kostvanor att göra. En smal tjej som jag äter väl bra tänker många, men ack så fel det är. På jobbet har jag ett helt förråd med skräpmat och hemma äter jag chips som mellanmål. Japp, ni ser. Det är onyttigt, ohälsosamt och rent ut sagt farligt! Så här kan jag inte hålla på resten av mitt liv!


Jag älskar kakor, chips och choklad. Det är inte det bästa med livet men jag kan definitivt inte leva utan dem under en längre tid. Detta handlar absolut inte om att jag ska konvertera mig och äta 100% nyttig mat och gå på nån diet. Utan det handlar mer om att jag ska äta bättre och mer varierat så att jag får i mig alla bra grejer, ni vet, och lite dåliga grejer ibland. (Hehe) Nu är det liksom dags att ta tag i min kropp; att sluta ta det för givet och börja lyssna på vad den säger. 


Har råkat hitta några intressanta youtubare som äter växtbaserade-dieter och det fascinerade mig. Tro inte för en sekund att jag kommer att bli vegetarian eller dylikt! Jag kommer aldrig kunna utesluta kött och det vill jag inte heller. Men att äta kött varenda dag och mycket också, känns inte riktigt bra. Och jag vet själv att jag behöver få i mig mer grönsaker. Jag tendera att strunta i det för jag gillar inte att kämpa med att skölja och ansa och vad det nu är man måste göra. (Gillar äta, men gillar inte att laga mat.) 


Jag har googlat jättemycket på den här växtbaserade-dieten och läst mycket om de olika råvarorna som ska vara bra för kroppen, och dessa har jag införskaffat och börja ha i min mat. Jag är verkligen seriös med detta och har faktiskt ätit såhär sen i januari. Känner verkligen att det har gjort skillnad. Mår bättre och känns som håret har blivit finare på nåt sätt. Men det kan ju absolut vara en placeboeffekt. (Haha) Jag har liksom ätit mer varierat. Jag försöker hitta enkla recept för ha orken och tiden att laga mat sedan är det också så att om det blir för komplicerat kommer det inte att hålla för mig. 


Det handlar inte om vikten, det handlar om att man ska må bra, alltså känna sig pigg och alert. Och det är det som är mitt mål. Man kan vara smal och må skit för att man har en osund levnadsvana. Och mår man skit så brukar man ser skit ut också, eller? (HAHAHA)


Nedanför är lite på bilder det jag lagat och ätit sen januari:


   

Quinoa med Butternut squash (Alltså, vilket sött namn!) och broccoli.


 

Friterade kycklingvingar. Sååå onyttigt men sååååååå himla gott!


 

Honungs-ugnsbakade brysselkål och potatis med granatäpple.


 

Quinoa med Butternut squash och broccoli samt grillad kyckling.


 

Råris med svarta slungade svarta bönor och spenat samt sötpotatismos.


  


 

Smörstekta sparrisar med ugnsbakade sötpotatisar och hemlagad salsasås samt grillad kyckling.


 

Skaldjurssoppa.


 

Falafel med rörda pasta med paprika och rödlök samt Black barley (Icas salladsbar), salladsmix och gröna soyabönor.


 

Popcorn till fredagsmys ibland istället för chips. 



Impressive, eller hur?! (HAHA) Säger ju att jag är seriös med detta nu. Once and for all!



Ha en fortsatt trevlig helg peeps!



Vid tangenterna / Denise ;)

_____________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards