Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Mina favoritpoddar!

Av pohoiyi - 17 april 2015 20:00

Äntligen fredag peeps! ;)



Egentligen tycker jag inte att det är så "äntligen fredag" för det blir fredag jämt. Tycker i allmänhet att tiden går väldigt fort och det har det gjort sedan jag började jobba. Kommer ihåg när man var yngre och tyckte ibland att sommarloven var alldeles för långa. Det var skönt och roligt de första veckorna och de veckorna man åkte iväg och gjorde nåt speciellt, men de sista veckorna var alltid dryga. Det var som om tiden var inställd på slowmotion. Nu när man närmar sig 30 så känns det som att tiden springer ifrån en. Hjälp!


Poddar! Var ju det jag skulle skriva om. Är det nån som INTE vet vad det är? Du behöver absolut INTE skämmas om du inte vet för jag visste inte vad det var förrän för ca några månader sen. Jupp, jag vet. Jag är inte med i svängarna när det gäller såna här nymodigheter längre. Har varken Instagram, Twitter, Snapchat, m.m Har endast Facebook och den här lilla bloggen.


Tills en dag när en kollega frågade mig om jag lyssnade/följde nån pod. Och ni vet hur man ser ut när man inte vet vad den andra snackar om. Tydligen var det nytt för henne också men hon tyckte att det var jättebra. Jag var ju skeptisk till detta. Jag lyssnar inte på nåt annat än musik. Så det dröjde några dagar innan jag laddade ner några poddar; Fredagspodden, Morgonpasset och P1 Sveriges radio. Jag tyckte att de var sådär. Så jag lyssnade på dem lite från och till. Tills jag började söka på poddar på engelska och hittade en massa som var intressanta och var helt i min smak! Det enda jag ångrar är att jag inte har upptäckt detta tidigare! De här programmen är ju bara SÅ bra! Men "bättre sent än aldrig!"


Nedanför har ni mina absoluta favoriter som jag lyssnar på varje dag!


1. Smart People

2. Strangers

3. 60 Minutes

4. Serial

5. Robert Burriss The Psychology Of Attractiveness Podcast

6. This American Life

7. The Ricky Gervais Podcast (Har bara gamla avsnitt.)

8. Levande Historia



 

Den här podden hittade jag bara förra veckan och den går rakt upp till första platsen! Killarna i detta programmet  intervjuar mycket intressanta och inspirerande personer och varje avsnitt är ca 45minuter. Det låter kanske länge men de är så bra att man inte känner att det är så länge. Passar perfekt för den som pendlar. Gillar man TED Talks, kommer man gilla den här också.



 

I den här podden får man höra vanliga människors historia som innehåller både komedi och tragedi. En del är så rörande att jag har vid flera tillfällen blivit tårögd PÅ BUSSEN! Jättepinsamt. Värden i denna pod är faktiskt från Danamrk men har bott i USA i 10 år tror jag hon sa i nåt avsnitt.



 

Podversionen av den som visas på TV. Den enda skillnaden är att man inte får se nåt utan det är som ett radioprogram. Men inte mindre bra för det. DEt senaste avsnittet jag lyssnade på handlade om han som grundade Wikipedia.com. Mycket intressant. 



 

Den här podden tar upp olika juridiska fall där värden intervjuar nyckelpersoner och som gör en egen tolkning av det som hänt. Spännande för de som gillar kriminalprogram.



 

Den här podden tar upp psykologin som ligger bakom människans attraktion till varandra. Vad vi attraheras av. Rätt underhållande.


 

Den här är väldigt lik Serial där man tar upp olika fall som man sedan diskutera kring. Dock handlar det inte bara om juridiska fall.


 

Komedi. De avsnitten som finns ute handlar mycket om främlingsfientligheten i Storbritannien som han då driver med. Alltså inte att han driver med dem som är främlingsfientliga. Rätt så rolig men han har inte gjort nåt nytt program sen 10:e oktober förra året. Så det är rätt synd.



 

Den här är väl inte så svårt att gissa vad denna handlar om? (Hihi) Den här lyssnar jag endast ibland på även om den är väldigt bra. Den här är på svenska för er som inte gillar att lyssna på engelska. ;)




Jag var skeptisk till poddar men är helt såld nu. Att jag har haft appen på min mobil i alla dessa år och inte har använt det! :S Du hittar säkert nåt du gillar också! Testa så får du se!



Ha en fortsatt trevlig helg peeps!



Vid tangenterna / Denise ;)

_____________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Skapa flashcards