Alla inlägg den 6 maj 2015

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!


 

Är inte detta vackert?



Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet så jag ska inte klaga. Ni måste ju tycka att jag är typ manodepressiv eller nåt när jag ena stunden bloggade om att jag var nere och sen nu nån vecka senare så är jag superglad. :S Det är ju inget att skämta om. Men jag känner bara att det kan tolkas väldigt fel nu när jag skriver detta inlägg. Men vem har inte både dåliga OCH bra dagar eller bra dagar och dåliga dagar? ;)


Det är så intensivt på jobbet nu för tillfället så alla de inläggen och idéerna jag har ligger lite på is just nu. Men när jag väl hittar tid ska jag jobba på dem. :D 


I ett tidigare inlägg skrev jag om hur jag lyckats lära mig att hantera stress osv. och jag vet inte om jag nämnde det men promenader är otroligt terapeutisk för mig. Så efter en lång och ansträngande dag i måndags tog jag en mycket skön promenad runt sjön. Dagen började med ett jättedåligt väder men blev mycket finare senare på kvällen när jag slutade. PERFECTO! Det var sådär behagligt; inte för kallt och inte för varmt heller och helt vindstilla med lite sol. Underbart!


Jag är ingen friluftslivsmänniska och är verkligen inte sportig på nåt sätt men jag ÄLSKAR verkligen att vara ute i naturen och ta promenader. Då kan jag nästan gå hur länge som helst bara jag har musik med mig också. Och det ger mig alltid så himla mycket energi. :D


       


Efter 10 år i Växjö och jag fascineras fortfarande över hur vacker Växjö sjön är. :)


Sommaren är snart här vilket också betyder att semestern inte är så långt bort. Solen visar sig allt oftare och kängorna är utbytta mot ballerinaskor. Jag är taggad! :D



Hoppas DU också du har en fristad där du kan vara, få energi och känna inre frid i. :)


OCH ha en fortsatt trevlig lillördag!



Vid tangenterna / Denise ;)

_____________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards