Alla inlägg den 22 december 2013

Av pohoiyi - 22 december 2013 17:45

HALLU!





2 dagar kvar till jul!!! Wohoo! Helt galet! :D


Äntligen är julen här! Haft en sån hektisk höst så den är verkligen efterlängtad. Nu vill jag bara sova och äta gott och umgås med nära & kära, som jag inte träffat på hela det här halvåret typ. Nog om detta, det jag vill blogga om idag är en festmakeup som jag funderar på att ha på julafton. Velar mellan denna och några andra lookar, så vi får se vad det blir. :D



 

Använde inget annat en en läppglans här som är blekrosa-aktigt, Smashbox Lip Enhancing Gloss (Pop).



 

Funderar kanske att ha lite lösögonfransar på mig också. 




 



Ögon & Ögonbryn


1. Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.

2. Too Faced, Fresh Linen.

3. Sleek Eyeshadow Palette iDivine V2, grön och svart.

4. Shu Uemura Eyeshadow Palette, rosa glitter

5. Bobbi Brown Gel Eyeliner, Black Ink.

6. Urban Decay Cannonball Waterproof. 


Ansikte & Läppar


7. Mac Full Coverage Cream Foundation, NC 30. (Utblandat med min dagkräm.)

8. Rimmel Wake Me Up Concealer, Soft Beige.

9. Mac Blot Powder, Translucent.

9. Mac Pro Longwear, Stay Pretty

10. Smashbox Lip Enhancing Gloss (Sheer Color), Pop.

11. Maybelline Satin Collection, Empire Red.


 

För en mer festlig look använd ett rött läppstift. Här använde jag Maybellline Satin Collection (Empire Red). Det är egentligen inte så blankt men jag hade precis smetat på med lite lypsyl så därför blev det lite blankt. Läppstiftet köote jag för rätt länge sen så jag tror faktiskt inte att det finns kvar. 

 



 
En annan belysning här.




Hoppas ni gillade det!




God Jul! :D




Vid tangenterna / Denise ;)



__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards