Alla inlägg den 13 maj 2013

Av pohoiyi - 13 maj 2013 20:06

Hej kära ni!


Jag har haft så mycket att göra på jobbet och vart iväg en del nu under den långhelgen som varit att jag inte har hunnit blogga. Förlåt! Men nedanför kan ni i alla fall hitta 2 nya recensioner på en krämögonskugga och en hudvårdsprodukt som jag är helt BEROENDE av! 


Trevlig läsning!


Ps. På fredag kommer jag även att skriva om ett sminkjobb jag gjorde på ett bröllop nu i helgen. Kom och läs! Ds.



Vid tangenterna / Denise ;)


_____________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 13 maj 2013 20:00

Hallu!



Vill passa på att rekommendera er en jättebra hudvårdsprodukt, Clarins Hydraquench Intensive Serum. Äntligen har jag hittat, i det här fallet, ett återfuktande serum som verkligen återfuktar utan att täppa igen porerna. Låter det för otroligt? Det är sant. Under vintern behöver man nog lägga på ett tunt lager med en återfuktande krä ovanpå det här serumet. Nu när det är varmare är åtmistone jag mindre torr och skippar krämen ibland.


Kända personer inom makeup-branschen som Lisa Eldridge, Charlotte Tilbury, Sam & Nic Pixiwoo, Wayne Goss, Tanya Burr, etc har alla sagt hur viktigt det är men att återfukta huden. Huden behöver praktiskt taget bara 2 saker: Bra återfuktning och skyddas mot solljuset som innehåller skadliga UV-strålar. Det låter logiskt tycker jag. Vill ni höra exakt vad de har sagt kan jag hänvisa er till deras youtube-kanaler.


Det jag kan säga är att huden ser mycket mjukare och fräschare ut när den får tillräckligt mycket med fukt, och då sitter sminket bättre och ser bättre ut också! 


 


Fördelar: 

Väldigt återfuktande

Täpper inte igen porerna

Mild behaglig doft


Nackdelar:

Dyr (Ca 600kr på Kicks, men man kan hitta bättre priser i internetbutiker.)


Clarins Hydraquench Intensive Serum: DENISE-APPROVED   



Hoppas ni gillade denna recension!


Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________


Av pohoiyi - 13 maj 2013 19:45

Hej hej!


Jag har kombinerad hy och det betyder att jag är både torr och oljig på olika partier i ansiktet. Det är väldigt jobbigt för det är svårt att hitta smink som passar. Mina ögonlock blir väldigt oljiga och därför måste jag använda ögonskuggor som är "long-lasting". Alla sådana produkter funkar inte dock, men en del gör. 


Smashbox Limitless Cream Eyeshadow är en sån produkt som funkar. Som ni hör på namnet är den en krämögonskugga. Den är lätt att applicera; antingen med fingrarna eller med en syntetisk sminkborste för ögonen. Man kan har det som en primer under en puderögonskugga, kombinera den med andra färger eller helt enkelt använda den för sig självt. Och den sitter verkligen som klister! Jag har flera färger och har inte hunnit testa alla än. Alla har jag faktiskt fyndat på Kicks reor.


 

Ursäkta att locket ser så smutsigt ut men då vet ni i alla fall att jag använder skuggan flitigt.

 


Fördelar:

Håller länge

Lätt att applicera

Flera färgval och fina färger


Nackdelar:

Man får arbeta fort.

(Hinner det torka så sitter det som klister och går inte att blanda ut.)



Smashbox Cream Eyeshadow: DENISE-APPROVED   



Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards