Alla inlägg den 27 maj 2013

Av pohoiyi - 27 maj 2013 20:00

God kväll allihopa!


Hoppas ni haft en trevlig start på veckan! Idag tänkte jag starta en ny "serie" där jag gör en ny look varje måndag från och med idag och som jag kommer att kalla för Makeup Monday. Vad tycker ni om det? 


Idag har jag gjort en Smokey Eyes look med en grön ögonskugga. Hoppas ni gillar det!

Det som man ska ha klart för sig är att man kan göra en Smokey Eyes look med alla färger, så det syftar inte endast på mörka sotiga ögon utan det syftar bara på att ögonen ska se "sotiga" och "suddiga" ut. Vilken färg man använder spelar ingen roll.


 

Tycker jag passar bäst i grön ögon färg.


Här kan ni se en Green Smokey Eyes look, där jag använde enbart EN grön ögonskugga och lagt på den i olika lager och suddat ut färgen efter varje påläggning så att jag får den här suddiga, sotiga (och sexiga) effekten. 


 


Jag använde:

1. Urban Decay Primer Potion som bas.

2. Grön ögonskugga och suddade och suddade!

2. Eyeliner i form utav en penna och ritade dit en inte så rak linje vid övre franskant för att sedan sudda ut även den.

3. En ögonfransböjare för att böja ögonfransarna och lade sedan på mascara.


 


Till dessa ögon använde jag lite bronzer för att definiera mina kindben. Sedan använde jag en ljusrosa blush på mina kinder. På läpparna hade jag ett rosa "hud" färgat läppstift och lite läppglans över. Om man vill ha en än mer glamorös look kan man byta ut läppstiftet till ett mera färgstarkt och sätta på lösögonfransar! Gorgeous! :D


Sminkprodukter: Urban Decay Primer Potion, Nordstroms Eyeshadow Palette, Smashbox Limitless Eyeliner Pencil Black, Maybelline Falsies Waterproof Mascara.



Hoppas ni gillade det och på återseende!

/ Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards