Alla inlägg den 21 maj 2013

Av pohoiyi - 21 maj 2013 17:15

Hej igen!


Tänkte visa er mina söta Cat Eyes. hihi

Med söt syftar jag bara på att mina ögon inte är så stora, skulle vilja ha det, men jag har inte det. Och då måste de väl vara söta? :D 

Okej, jag ska sluta tramsa. Det brukar mina syskonbarn säga till mig: "Moster, nu får du sluta tramsa dig." "Jag vet att ni älskar mig", svarar jag då. :D


Ni kan kanske tänka er att man kan göra rätt mycket med smink. Ja, man kan ju nästan bli en helt annan person om man vill det, beroende på hur man måla sig själv. En utmärkt skönhetsguru som är duktig på att förvandla sig själv till olika kändisar är ju Promise Tamang Phan.


Med hjälp av olika färger kan man skapa illusioner av högre kindben, smalare näsa, putigare läppar, etc. Och med eyeliner kan man få till olika former utav ögonen, beroende på hur man "ritar" såklart. Cat Eyes är väl den vanligaste stilen som många gillar. Dock inte alla. Jag känner en som inte gör det. Du vet vem du är! ;) 


 

Det ser antingen ut som att jag är ledsen eller att jag vill mucka gräl. Men inget av det stämmer! Nej nej, ni får inte uppfatta mig så. Måste titta lite nedåt för att ni ska kunna se sminket bättre. :)


Är man ovan vid att sminka sig kan det vara svårt det här med eyeliner. Då brukar det handla om att man spänner sig så mycket att man inte kan hålla penseln/pennan stilla och då blir det inte en jämn och "rak" linje. Penna är lättare att använda än flytande/kräm eyeliner då den är mer "förlåtande". Linjen blir inte lika skarp av pennor som av flytande/kräm eyeliner och det betyder att det skulle inte synas så mycket ifall du råkade rycka till nånstans. Då skulle du faktiskt till och med kunna sudda ut linjen lite och imsa-la-vims får du sotiga ögon!


 

Lite skimrande ögonskugga på ögonlocket och definierade ögonen med orange ögonskugga vid ögonvecket. Sist men inte minst eyeliner.

 

Sminkprodukter: Urban Decay Primer Potion, Sleek iDivine Matte V2, Nordstrom Eyeshadow palette, Bobbi Brown Long-wear Cream Eyeliner, Maybelline Falsies Waterproof Mascara




När man ska rita Cat Eyes så kan det vara smart att börja rita på den nedre franskanten och dra den utåt-uppåt. Du följer helt enkelt franskantens naturliga linje, som faktiskt går uppåt, och då kan det inte gå fel. Dock om man har såna där fina Puppy-Eyes kan det vara svårare för då pekar ögonens yttre spets nedåt. Men det finns lösningar för det också. Svårt att beskriva med ord, så tyvärr måste jag hänvisa er till Pixiwoo på Youtube som förklarat detta på ett väldigt bra sätt. Får jag någon kund som har Puppy-Eyes kan jag visa er vad jag menar.


Hoppas ni gillade det!


Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 21 maj 2013 17:00

Hej hej!


Här kommer jag med en ny recension på ett "skitbra" rengöringsmedel till sminkborstar. Har du svårt att tvätta bort allt smink på dina sminkborstar? Om ja, då har du kommit rätt! :D

Jag hade själv det problemet. Vissa produkter var lätta att få bort men många andra var som "long-lasting och vattenfast produkter var jättesvåra att få bort.  Av en ren slump testade jag att tvätta sminkborstarna med ett schampo, från TIGI Bed, som jag hade hemma och det funkade galant!


Sminket glider av sminkborstarna hur lätt som helst. Det man behöver göra är att blöta sminkborsten, ta en liten klick schampo och massera in det och skölj nogrannt! Du behöver inte vara våldsam mot dina borstar för att få bort lite smink, vilket betyder att de kommer att hålla längre och du slipper köpa nya hela tiden. Schampot är, trots det, så milt att borstarna förblir mjuka och behåller sin form. För bra för att vara sant?! Det är sant!


 

Det syns inte på bilden men schampot är snart slut och ni kanske ser att det är en stor flaska på 750ml. Det kostade inte mer än 200kr och jag har haft det i över 1 år! Jag har redan köpt en ny i beredskap. :D


 

Fördelar:

Funkar bra på alla sminkborstar.

(Jag har sminkborstar av både riktigt hår och syntet.)

Funkar bra på allt smink.

(MAC, Lancome, Estee Lauder, Chanel, Smashbox, etc. Vattenfasta eller ej.)

BILLIGT


Nackdelar: 

Hittar ej någon.



TIGI Bed Brunette Goddess: DENISE-APPROVED   

 


Hoppas ni gillade det!


Vid tangenterna / Denise ;)


__________________________________________________________________________________________________



Ovido - Quiz & Flashcards