Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Var snäll!

Av pohoiyi - 19 juni 2013 11:15

Godmiddag!



Satt och kollade på tråkig TV innan när jag åt frukost. Råkade då se The Doctors på 4:an; de pratade om människor som led utav olika "konstiga" men ofarliga åkommor och som de skämdes mycket för. En kvinna hade en tå som slutade växa när hon var 10 år och var ofta retad för det för att det såg annorlunda ut. Hon skämdes så för detta att hon inte vågade gå i sandaler och ännu mindre barfota ute bland folk även om det var varmt ute.


Jag kände verkligen med henne när jag såg detta. Inte för att jag har varit med om det själv, men det är så hemskt att se/höra att nån mår dåligt på grund av att man är annorlunda på nåt sätt. Vi kan vara så taskiga, får för sjutton lägga av med det! Tänk vilken annorlunda värld vi hade fått då. Låter naivt, men det förtjänar en funderare.


 

Ocean Park i Hong Kong sommaren 2012.




Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Kommer med fler inlägg under dan. Ds.


__________________________________________________________________________________________________



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pohoiyi - 20 juli 2015 17:52

Hej peeps!     Min nya bloggadress: pohoiyi.blogg.se   Kika in för jag har lagt upp nytt inlägg på min Asienresa!            ...

Av pohoiyi - 23 maj 2015 18:00

Hej på er! Jag kommer att skriva om två saker som jag har varit riktigt besviken på. Den ena är en produkt och den andra är en e-butik. Då sätter vi igång! (Absolut ingen rangordning på nåt sätt.) Decleor Aroma White C+ Eye Cream   Den ...

Av pohoiyi - 6 maj 2015 18:00

Hej på er!     Är inte detta vackert?     Hur är läget?! Själv har jag supermycket just nu på jobbet, som också är anledningen till att jag inte skriver så mycket på bloggen. Det är mycket men samtidigt är det så himla roligt på jobbet s...

Av pohoiyi - 26 april 2015 16:00

Hej peeps! Detta inlägg kommer att innehålla MÅNGA bilder och några videor på mig och familjen och då vi var på pojkvännens bilrace. Läs vidare så får ni se! Fredag 10/4:   Vi åkte direkt ner till Skåne på fredagen den 10:e april eft...

Av pohoiyi - 23 april 2015 22:15


      OMG & Godnatt! :D   _____________________________________________________________________________________________________   ...

Ovido - Quiz & Flashcards