Alla inlägg den 20 juni 2013

Av pohoiyi - 20 juni 2013 21:00

Hej hej!



Har ni hört talas om sminkborste-märket Real Techniques, som är skapat av en makeup artist/skönhetsguru Samantha Chapman? Om inte, då har ni missat något riktigt bra!


Jag äger 2 utav hennes set och en så kallad Stippling Brush, och det är den senare jag ska recensera på.


 


Vid första anblicket ser den väldigt "sticksig" ut men ack så lurad man kan bli av utseendet för den riktigt mjuk. Dessutom kan den användas till olika saker. Det huvudsakliga anvädningsområdet är att applicera foundation den med. Och bara det kan man göra på 2 olika sätt.


 

Visst ser den sticksig ut?



Det ena sättet är att "dutta" med lite foundtion över hela ansiktet; detta är lämpligt om man har torr hy för att det inte ska flagna (Jag måste göra så.). Annars kan man applicera foundation i en cirkulerande rörelse med borsten. Båda appliceringsteknikerna kan ge en halv- till heltäckande look, beroende på hur mycket foundation man tar. Emellertid ger det senare sättet en mer matt och "flawless" look.


 


 


Man kan även använda sminkborsten till att applicera rouge och solpuder, helst i flytande- eller krämform. 


Fördelar:


Mjuk

Fin (Det är ju alltid ett plus.)

Flera användningsområden.

BILLIG


Nackdelar:


Inga jag kan komma på.



Real Techniques Stippling Brush: DENISE-APPROVED   



Beställdes på: iherb.com



Hoppas ni gillade det!



Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Intensiv bloggning denna vecka så håll utkik! :D

__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 20 juni 2013 14:45

SURPRISE!!!

 

 

 

Annars brukar jag lägga upp makeup looks på måndagarna, men eftersom jag ska blogga som bara den denna vecka tänkte jag att jag lägger upp lite looks också! :D

 

"Grålila ögon" låter väl inte så tilltalande eller? Tycker dock att den här looken är fin och inte för färggrann. Trots att lila är en ganska så stark färg så är looken så ser det inte för mycket ut och man skulle kunna ha det på dan och "pimpa upp" det med lösögonfransar på kvällen om man vill se lite mer glamorös.

 

 

 

 

 

Till dessa ögon hade jag ljusrosa kinder och lite mer läppfärgade läppar. Låter konstigt! Jag vet, men vet inte hur jag ska beskriva det. Mina läppar är lite rosa och de kan bli riktigt rosa om jag äter nåt kallt, varmt eller starkt. Så jag hade min naturliga läppfärg på läpparna. Inte så mycket tydligare, eller hur? :S För lite mer färg i ansiktet använde jag även solpuder. Sist men inte minst highlighter på kinderna.

 

 

 

 

 

 

 

Jag använde:

1. Primer.

2. Vit ögonskugga på inre delen av ögonen. (Närmast näsan.)

3. Lila ögonskugga på globlinjen.

4. Grå ögonskugga på yttre delen av ögonen. (Sudda, sudda!)

5. Highlighter i ögonvrån.

6. Vit skimrig ögonskugga i ögonvrån

7. Eyeliner.

8. Mascara.

 

 

Sminkprodukter: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion, Nordstroms Eyeshadow Palette, Sleek iDivine Matte V2, Bobbi Brown Gel Eyeliner, Maybelline Falsies Waterproof Mascara, Clinique Power Impact Mascara.

 

 

 

Hoppas ni gillade det!

 

 

Vid tangenterna / Denise ;)

 

__________________________________________________________________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards