Alla inlägg den 19 juni 2013

Av pohoiyi - 19 juni 2013 13:00

Hallu!




Det känns som evigheter sen jag gjorde nån recension på sminkprodukter. Bäst att sätta igång! Och nu tar jag två produkter i samma svep!


Jag har två sminkborstar kvar som jag inte har recenserat från Face Stockholm. Den ena kan användas för att lägga eyeliner, Nylon Angular Brush #28, och den andra rouge/blush, Large Angled Powder Brush #37


 


 


Nylon Angular Brush kan användas med gel eyeliner eller ögonskugga i puderform till att rita eyeliner; på övre franskant som på den nedre. Jättebra! Dock fäller den och jag tror att det är syntethår. Kollade på deras hemsida men det stod inget om materialet.


 


 


Fördelar:

Lätt att rita eyeliner med.

Kort och liten så man kan ha det i sin necessär.


Nackdelar:

Fäller hår.

Dyr för en så liten pensel. (Ca 150kr)


Face Stockholm Nylon Angular Brush #28: DENISE-APPROVED   

Large Angled Powder Brush är gjord av ekorrhår (suck). Den passar bra till att applicera rouge/blush, bronzer/solpuder och definiera kindbenen med.


 


 


Fördelar:

Mjuk

Flera använingsområden.


Nackdelar:

Dyr. (Ca 350kr)

Ej djurvänlig.



Face Stockholm Large Angled Powder Brush #37: DENISE-APPROVED   



Hoppas att detta var till nån hjälp ifall ni letar efter bra sminkborstar!



Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Kommer att recensera sminkborstar från Zoeva, som är ett tyskt märke, efter detta.

__________________________________________________________________________________________________

Av pohoiyi - 19 juni 2013 11:15

Godmiddag!



Satt och kollade på tråkig TV innan när jag åt frukost. Råkade då se The Doctors på 4:an; de pratade om människor som led utav olika "konstiga" men ofarliga åkommor och som de skämdes mycket för. En kvinna hade en tå som slutade växa när hon var 10 år och var ofta retad för det för att det såg annorlunda ut. Hon skämdes så för detta att hon inte vågade gå i sandaler och ännu mindre barfota ute bland folk även om det var varmt ute.


Jag kände verkligen med henne när jag såg detta. Inte för att jag har varit med om det själv, men det är så hemskt att se/höra att nån mår dåligt på grund av att man är annorlunda på nåt sätt. Vi kan vara så taskiga, får för sjutton lägga av med det! Tänk vilken annorlunda värld vi hade fått då. Låter naivt, men det förtjänar en funderare.


 

Ocean Park i Hong Kong sommaren 2012.




Vid tangenterna / Denise ;)



Ps. Kommer med fler inlägg under dan. Ds.


__________________________________________________________________________________________________



Ovido - Quiz & Flashcards